Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Det värsta

Av Igeln - 17 oktober 2008 19:47

Av alla hushållssysslor så är att vika tvätt den allra värsta. Jag HATAR att vika tvätt. Det är värre än att diska, värre än att dammsuga. Värre än att tvätta tillochmed. Det är själva vikandet. Det gör mig på asdåligt humör. jag blir nästan aggressiv.


Vad säger det om mig som människa? Behöver jag tala med någon om det här?


Och kan någon förklara för mig hur det kommer sig att jag viker tvätt en fredagkväll tio i åtta?


(Jag kan förklara. Det är Snippes fel. Han har drabbats av städhysteri.)

Arg
 
 
Ingen bild

Spov

17 oktober 2008 22:47

Alltså, jag fick en tanke om samverkan här. Alla jag vet har olika städgrejer som de hatar mest, skulle man inte kunna ha någon typ av rullande schema och fixa hemma hos varandra? Jag viker nämligen gladeligen tvätten fint, fint så länge jag slipper dammsuga. HAT HAT HAT!

 
Ingen bild

Spov igen

17 oktober 2008 22:49

Ps. Min bror erbjöd mig vid ett tillfälle 300:- för att diska en disk åt honom. Han har sån sjuk diskångest att han bara sitter och stirrar när det är dags.

 
Frida

Frida

17 oktober 2008 23:24

Spov: Hahaha! 300 spänn! Gjorde du det?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

17 oktober 2008 23:58

Haha, ja! Istället för matlag kan man ha städlag. Snippe kan dammsuga, för det gillar han. Jag kan... typ fixa badrum, polera tvättställ och kranar och ta bort kalk och sånt, det gillar jag. Antingen det eller 300 pix för vikning.

 
Paula

Paula

18 oktober 2008 00:09

Jag har förstår mig inte på folk som slänger tvätten i en hög nånstans i lägenheten, och sedan låter den ligga där och låta uppgiften växa sig oöverstiglig...

Jag viker alltid allting direkt i tvättstugan, bär upp det färdigvikt och delvis sorterat i tvättsäcken, som måste tömmas direkt, annars kan jag inte slänga mina smutsiga trosor i den innan jag lägger mig på kvällen :)

http://rackarns.se/mattebloggen

 
Ingen bild

Nina

18 oktober 2008 00:39

Vår tvättstuga inbjuder inte till vikande, den är för liten och bänklös. Eller kanske att det finns en bänk son jag förträngt nu när jag tänker efter... Snippe hade öst ut allt i en hög i soffan. Den blev förstås inte så långlivad...

 
Martin

Martin

18 oktober 2008 20:14

"Snippe hade öst ut allt i en hög i soffan. Den blev förstås inte så långlivad." Vadå? Slog ni sönder soffan?

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

hjon

19 oktober 2008 00:10

Tvättvikning är verkligen hemskt. Tvättning i största allmänhet är hemskt, om man inte har tvättmaskin i lägenheten och det har jag inte längre plats för. Handdisk är vidrigt, men kan göras. Dammsugning är okej, toalettstädning kan funka om man slipper rensa vattenlås men det blir alltid jag som får göra det. Jag längtar tills barnet blir så stor att man kan ge honom sysslor.

 
Ingen bild

Nina

21 oktober 2008 16:52

Martin: Din lille ordmärkare, jag tycker att det framgår ganska bra av sammanhanget att det är tvätthögen som åsyftas?

hjon: Jag tyckte nyss att du sa att han aldrig skall bliva stur? å andra sidan kan han ju fungera som en slags dammtorkningsmaskin så fort han börjar krypa.

 
Ingen bild

hjon

21 oktober 2008 23:17

Dammigt är det aldrig här när jag går runt och säger pschjo dagarna i ända.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards