Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Igeln - 4 oktober 2008 15:37

Snippe är rockidol idag. Han åkte tidigt, tidigt imorse, jag stapplade upp och vinkade genom fönstret, men jag tror inte att han såg mig. Sen stupade jag i säng. Och där låg jag  och gråsuggan kvar och snarkade till tjugo över två. Då bet han mig och ville ha frukost.


Jag mår som jag förtjänar idag för jag fick vad jag förtjänade igår. Vin istället för öl dock. Jag började kvällen med att spilla ut ett glas vin över värdens soffkarm. Bra där. Tur att hela stället var fullt av ansvarstagande lärarinnor som kastade sig över mig, soffan och övriga inblandade med kilovis av salt. Det slutade lyckligt, men jag fick gå runt med en blöt kjol halva kvällen.


Jag tänkte att det skulle kunna vara lite mysigt att ha sovmorgon för sig själv, att kunna ligga som en sjöstjärna i sängen, att få spela vilken musik jag vill och titta på vilket tv-program jag vill, att kunna äta lösgodiset som är sparat från förra helgen i smyg utan att riskera att bli påkommen.


Men det är det inte. Det är skittråkigt. Nu kan han faktiskt få komma hem tycker jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards