Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Igeln - 30 oktober 2008 17:36

Känslan när man är ute och går en morgonpromenad och innan man gått ut hunnit sätta igång både en diskmaskin och två tvättmaskiner som snurrar hemma är mycket trevlig. Det känns nästan som att man lurat systemet, tre effektiva saker i en liksom, är det möjligt?


Jag måste ha fått en energireserv påslagen efter det, för utöver att tvätta ytterligare fyra maskiner har jag även bokat tid för en läkarundersökning, något jag dragit mig för ett tag, betalat räkningar och beställt nytt bankomatkort. Mitt nuvarande faller bokstavligen sagt i bitar, nya plastflisor lossnar varje dag. Hade tänkt ordna nytt id-kort också på samma gång men fotoautomatkorten jag tog innan bankomatkortsbeställandet ser ut att vara tagna i en dimmig tunnel, så de dög inte. Jag tror att automaten är besatt av en ond ande. Det får bli ett nytt försök hos en riktigt fotograf imorgon istället. Tänk att kunna gå på systemet själv sedan, det har jag inte kunnat sedan i augusti...


Nöjdast är jag dock över att förutom all effektivitet har jag dessutom hunnit med en långlunch med Linda och eftermiddagsfika med tillhörande nykattstittande hos Maja. Och det slutar inte där! Om en timme ska jag och Snippe äta mat på Lingon och sedan gå på bio. Fint liv!


Om det inte vore för att sex maskiner tvätt genererar otaliga minuters tvättvikande skulle allt vara utomordentligt väl i igellivet just nu.


Nykattstitt. Trött Molly.


Den här tröttkatten mötte mig i dörren när jag kom hem. Han är så stor! I alla fall när man jämför med nykatter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards