Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Igeln - 28 oktober 2008 20:40

Kollegan X sa till mig att det märks att kollegan Y tycker om mig eftersom Y lyser upp när jag kommer i närheten, hur mulen Y än varit innan.

 

Vicken komplimang!

 

Dels att någon överhuvudtaget faktiskt blir glad av ens närvaro, och dels för att Y är en av mina absoluta topplistepersoner.

 

Det här ska jag skriva upp i min lilla komplimangsbok.

 

(Det sorgliga i denna solskenshistoria är dock att jag faktiskt hade en sån när jag var yngre. En komplimangsbok. Eller det var snarare de sista sidorna av dagboken. Där skrev jag upp snälla saker andra sagt om mig.)


(Jag var lite svältfödd.)

Av Igeln - 28 oktober 2008 16:29

Det har varit studiedagar för lärarna under måndag och tisdag, och trots att jag varit effektivare än nånsin (inga störande moment i form av elever som kan stjäla ens uppmärksamhet till exempel) och arbetat utan paus förutom lunchen så har jag hunnit med ungefär hälften av allt jag planerat. Jag känner mig lite matt. Och som en tidsoptimist.

 

Nu ska jag andas en liten stund, byta om till träningskläder, träna och börja mitt nya ledighetsliv som ska gälla till nästa måndag med undantag för någon timmes effektiv rättning (Nej! Bedöma menar jag!)(Viktigt, viktigt!) av olika elevuppsatser under nån av dagarna.

 

Klara, färdiga, andas.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards