Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Igeln - 5 oktober 2008 18:37


Någon måste ha sjungit en schysst regnsång eller dansat en rätt bra regndans i alla fall, för det har regnat så mycket att det runnit en liten flod nedför trappan till vår källare idag.


Nu är det uppehåll (tror jag, jag sitter fortfarande nedbäddad i sängen och ser inte så bra), istället för regnsmatter  mot fönstret ser och hör jag kajor som cirkulerar ovanför hustaken.


Snippe sitter i vardagsrummet och tittar på Star Wars I, jag har försökt jobba lite med litteraturhistoria, Assar har bara trynat. Allt är söndagssegt- Kom att tänka på regn och regnsånger, letade lite på internet och fann en video jag inte sett tidigare, trots att låten är en av mina favoriter. En av mina absoluta favoritlåtar alla kategorier är en annan sång om regn, men den tar jag en annan dag.


Här är regnsångstexten för idag:


If the rain comes they run and hide their heads.
They might as well be dead.
If the rain comes, if the rain comes.


When the sun shines they slip into the shade
And sip their lemonade.
When the sun shines, when the sun shines.


Rain, I don't mind.
Shine, the weather's fine.


I can show you that when it starts to rain,
Everything's the same.
I can show you, I can show you.


Rain, I don't mind.
Shine, the weather's fine.


Can you hear me, that when it rains and shines,
It's just a state of mind?
Can you hear me, can you hear me?


If the rain comes they run and hide their heads...



Av Igeln - 5 oktober 2008 14:16

Det regnar, regnar, regnar. Jag tror inte att det kommer att sluta på hela dagen. Himlen är grå och utanför fönstret singlar det förbi löv med ojämna mellanrum. I källaren surrar tvättmaskinerna, i köket surrar diskmaskinen, i sängen surrar Assar.


Efter att ha stoppat maskinerna fulla med tvätt och disk promenerade Snippe och jag till Clarion och åt brunch (detta förhatliga ord). Det verkade vara en bra sak att göra en sån här dag. Det var det.


Det känns som jag gjort mitt för idag. Jag har bäddat ner mig i sängen igen.


Bra jobbat!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards