Direktlänk till inlägg 11 oktober 2008

Lookalike

Av Igeln - 11 oktober 2008 14:23


-         Nina, visst har du varit med i en reklamfilm?

-         Inte? Är du SÄKER? Det ser precis ut som du!


Dessa ord yttrades igår av en grupp tjejer i en etta.


Nej, sa jag och undrade vad de kunde mena för film. ("Är du säker?" för övrigt? Hur menar de? Att sånt är lätt att glömma bort? Att jag kanske var full?) De visste inte riktigt vilken produkt filmen gjorde reklam för, men att det i alla fall var en kille och en tjej som skulle tävlingssimma.


Jahaja. Therese Jävla Alshammar.


Kunde jag ju ha räknat ut.


Gaaaah. Hon som givit hästansiktet ett namn. Snygga ögon visserligen, men vafan tänderna!


Det är inte första gången. Jag brukar få höra det nån gång i månaden. Jag har komplett blivit misstagen för att vara hon.


I min ungdoms glada gymnasiedagar fick jag ibland höra att jag liknade Milla Jovovich när hon spelade Leeloo, antagligen allra mest beroende på att vi på den tiden delade hårfärg och frisyr- jag tog det med en klackspark men verkligen som en komplimang.


Men Therese Alshammar. Vi delar också hårfärg och frisyr visserligen…


Fast  hon ser ju livsfarlig ut! Kroppen! Tänderna! Jag!?



 

 Vem är vem?


Här är reklamfilmen där jag tydligen medverkar:



Arg
 
 
Frida

Frida

11 oktober 2008 15:51

Haha, jaaa, men jag håller faktiskt med. Just i början där i reklamfilmen, när man ju nästan bara ser ögonen. Jag har aldrig förut tänkt att ni skulle vara lika, men första gången jag såg den där reklamen på tv (måste ha varit flera veckor sedan) så tänkte jag faktiskt direkt på dig. Dock är du är mycket finare!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

11 oktober 2008 15:52

Hon måste väl vara nära på dubbelt så lång som du förresten! :P

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

12 oktober 2008 17:49

Jaaaaja, jag vet. Vi är ju lika. Fan. Haha. Men absolut, hon är lätt en meter längre än jag. Lätt.

 
Ingen bild

hjon

12 oktober 2008 18:17

Ögonen möjligen, näsan och munnen är ju helt fel. Jag tycker det är rätt intressant att dina ettor inte känner igen Alshammar och tycker att du ser ut som en simmerska. Har du kavaj med axelvaddar på lektionerna?

 
Ingen bild

Nina

13 oktober 2008 17:12

Kavaj, styltor och löständer. Men det är ju standardläraruniformen liksom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards