Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Allt ljus på Uppsala

Av Igeln - 13 november 2008 23:12

Istället för att däcka, träna eller jobba valde jag att gå på promenad ikväll när jag kom hem. Hade sällskap av både Maja och en kollega från jobbet, men Maja ångestavvek en stund innan slutet. Drygt med deadlines. Åtminstone för doktorander insåg jag när jag skrev orden, mina elever verkar inte bli så nerviga. De brukar heller sällan hålla sina deadlines heller. Ack, hårda verkliga värld som väntar dem.


I alla fall. Promenad. Inte vilken som helst, utan Allt ljus på Uppsala-vandringen med raskt promenerande Friskis och svettis-personal som flockledare.


Jag ska nog gå den igen, utan raska ledare. Jag vill få mer tid till att läsa på skyltar och fota i lugn och ro. Här är lite av vad jag såg, till att börja med i alla fall.












 
 
celina

celina

14 november 2008 18:00

Men å. Jag hade kommenterat. Men den fastnade tydligen inte. Kontentan var i alla fall att jag blev glad när jag såg mitt skötebarn på bild i din blogg! :D Ibland krävs det så lite. Man ska nog inte gå hela rundan på en gång tror jag förresten. Det blir så mycket då liksom.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

14 november 2008 21:53

Allt för dig Celina!

Jag tror att det går utmärkt att gå hela på en gång, bara man har tid på sig. Det var inte dåligt igår heller, men vi var rätt många och då hann man inte riktigt ta in allt på samma sätt. Och så raskade ledarna på lite för mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards