Alla inlägg den 3 november 2008

Av Igeln - 3 november 2008 21:59

Den 28:e september blev det höst på min balkong. Jag plockade ner balkonglådorna, klippte bort alla slingerväxter och planterade ljung, silverek och annat höstligt. De blommor som fanns kvar på krassen stoppade jag i en vas. Sen fick vasen stå där, ute på balkongen dag ut och gad in, inte tänkte jag på den, det var ju för fan för kallt för att vara ute!


Igår togs nedanstående bild. Det är mer än en månad sedan jag stoppade ner buketten i vasen och lämnade den till sitt öde.Det är nästan så att man blir rörd. Som att det symboliserar någonting. Men vad?


Av Igeln - 3 november 2008 20:43

Trött efter måndagen efter ett lov lallade jag in på Pocketshop när jag stigit av tåget i Uppsala. Jag var liksom tvungen att pausa lite innan jag satte mig på cykeln. Stirrade på hyllorna, bläddrade förstrött i några böcker, var inne på att köpa några av dessa (Vem är arg är en av mina absolut bästa böcker. Allvarligt.) men bestämde mig för att beställa dem på nätet istället. Däremot gick jag hem med ett pocketboksskydd och en stor kasse. Den ska jag ha att släpa jobbet i fram och tillbaka mellan tågstationerna. Den kan också fungera som alibi när jag känner mig underlägsen alla rävar. Jag ska tänka att jag också är precis lika intellektuell, bara på ett för dem obegripligt sätt. Och det ligger nog en del sanning i det kanske.

 

Apropå läsning så pratade jag och två andra om vilka böcker vi läser för tillfället på lunchen. Jag sa att jag läser Låt den rätte komma in, nu när jag gillade filmen. ”Aha, är det den där spökhistorian?” frågade en av de andra två. Jag förklarade vad den handlar om. Han svarade mig med ”Ja, jag känner att jag bara har tid att läsa kvalitetsböcker numera” Haha! Jag blev först paff, sen rätt full i skratt. Han hör till den lilla skara som fortfarande verkar se mig som en så kallad ungdom snarare än en vuxen kollega, så jag tog allt med en skopa salt och teg. Bäst så, för matfridens skull. Den andre och jag utbytte himlande blickar, så jag känner mig mer förstådd än missförstådd.

   

Apropå jobbet och kollegor så måste jag bara tillägga att jag fått två spontana kramar idag, en av en kollega och en av en elev. För att de blev glada över en sak jag sa respektive bara av att träffa mig. Fint! Varmt i magen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards