Alla inlägg den 2 november 2008

Av Igeln - 2 november 2008 17:24

Bli för allt i världen inte svensklärare. Och om du envisas med att bli det ändå, låt eleverna bara göra muntliga uppgifter och examinationer.


Om du inte lyder mitt råd, skyll dig själv då.


Det får jag göra idag. Jag är begravd i drygt 60 uppgifter med titeln "Mitt språk" och ungefär lika många debattartiklar. De ligger utspridda överallt i hela sängen. Under dem ligger jag. Under mina ben med en filt som tak ligger Assar och spinner förnöjt över min misär. Han är inte svensklärare nämligen.

Av Igeln - 2 november 2008 13:58

Vi hade nån typ av middag som utvecklades till nån typ av förfest som helt plötsligt var en efterfest och upplöstes vid fyratiden igår. Trevligt! Trevligt att umgås med människor man gillar, trevligt att få vara hemma hos sig själv. Trevligt, trevligt!


 


Trevligt med diskmaskin också.


Nu halvsitter jag i sängen, full med kebabtallrik i magen. Solen lyser in genom förnstren, Assar ligger i hönposition och tittar på mig med outgrundlig blick, Snippe uppdaterar sig på internet och jag har en bok, en kopp kaffe och en delicatoboll som bara ligger och väntar på mig. Trevligt!


Om det inte vore så att jag hade förträngt att jag behöver rätta (jag menar bedöma!) en massa uppsatser till veckan som kommer...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards