Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Utgång är sämre än hemgång

Av Igeln - 16 november 2008 17:15

Det här med att gå ut. Jag vet inte.

 

Jag har nog blivit gammal. Eller kanske bara vis. Eller helt enkelt otålig.

 

Jag tror att det fan ska bli kul och sen står jag där och blir lack på att jag inte hör nåt, att toakön är en mil lång, att skorna klibbar fast i golvet, att det är tio pers man måste undvika att få ögonkontakt med för att slippa meningslösa hälsningsfraser och panikögonblick när man försöker komma på nåt meningsfullt att prata om. Å andra sidan, de människor man faktiskt gillar och vill prata med fungerar det ändå inte att föra ett samtal med, volymen är för hög, det finns ingenstans att sitta, man blir omkringknuffad av fulla drygon så varje samtal räcker i ca 30 sekunder och man hinner precis avhandla det spännande ämnet ”hur läget är”.

 

Nä. Jag vill ha förfester. Hemmafester. Middagar. Häng. Jag vill prata med folk. Prata om nya saker, fan diskutera. Hålla i ett ämne mer än i fem minuter. Umgås på riktigt. Säga mer än ”tjahurärlägetfanvadbrajasammahärtyp”.

Arg
 
 
celina

celina

16 november 2008 18:47

Håller med! Så jävla ovärt att gå ut. Om man inte ska ut och tansentansen förstås. För då är jag inte den som är den. Men då ska man fan dansa också. Och det vill man inte alltid. Så i de allra flesta fallen är hemmafesten bäst!

http://celina.blogg.se

 
Anders (Med en kniv)

Anders (Med en kniv)

17 november 2008 02:11

Det tråkigaste som finns (nåja nästan) är när man sitter och pratar livets väsentligheter, lagom full och med musik man gillar som slamrar precis lagom högt i bakgrunden, och nån säger: "Men okej, vart går vi ikväll nu då?"
En minut senare står nån plötsligt och ringer taxi, två vill hellre promenera (och hamnar nånannanstans än på det uteställe man bestämt), en däckar på rent trots, tre går hem, en får -när man väl kommit fram till utestället- inte komma in av oklar anledning. Resterande tre dricker skitdyr öl och står och nickar åt varann i ett svettigt hörn av nåt uteställe, i väntan på att det ska komma nåt dom vill dansa till.

Hittade hit via Fridas blogg. Gillar ditt sätt att skriva, roligt och koncentrerat. Kommer garanterat titta in här igen.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Martin

17 november 2008 11:27

Gammal och gammal. Sådär har jag ALLTID tyckt. Men jag är kanske född gubbjävel.

 
Frida

Frida

17 november 2008 20:30

Var du ute och travade idag typ vid 18? Tror att jag cyklade förbi dig vid järnvägen, kan det stämma?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

17 november 2008 21:35

Celina och Martin: Jamen, då kan ju vi gamlingar prata alla slynglar tillrätta nästa gång!

Anders (Med en kniv): Ja, preciiis så är det ju. Jag ska kopiera kommentaren och lägga fram som motargument nästa gång det blir tal om utgång. Och tack för berömmet! Värsta! Jag har allt sett att du kommenterat Fridas blogg, får ta och besöka din nudå!

 
Ingen bild

Nina

17 november 2008 21:55

Frida: Kan ha varit jag! Såg personen väldigt påklädd ut, med hörlura ovanpå mössan och på väg i riktning mot Sats blir det ännu troligare att så var fallet.

 
Frida

Frida

17 november 2008 22:03

Haha, ja, exakt så!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders (Med en kniv)

Anders (Med en kniv)

17 november 2008 22:07

Om du gör det så får du lova att ta bort det sista "nåt uteställe", för det sabbar ju alltihop ju. Utestället är redan bestämt i bestämd form sen flera meningar!

Välkommen att hälsa på!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

18 november 2008 18:52

Japp. Förfest is de shitt. Eller bara fest. Hemma. Så har jag tyckt i typ 10 år. Men så är jag ju typ tio år äldre än er andra. Skönt att ni andra hittat hit också. Till min festsfär alltså.

http://annorlundabarnannorlundaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Martin

21 november 2008 16:55

Fattar du hur många gånger jag har försökt tala slynglar tillrätta i den här frågan? Det är en sån där uppgift som är som den han den där greken som rullar en sten uppför en backe har. Oh! Fin mening. En unik kombination av total brist på meningsbyggnadskompetens och litterära-karaktärer-afasi.

 
Frida

Frida

21 november 2008 23:46

Sisyfos, Martin. Han är en bra liknelse i många sammanhang!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Martin

Martin

22 november 2008 00:31

Ah, Sisyfos. Det kanske ska bli titeln på min avhandling?

http://radarminnet.blogg.se

 
majs

majs

23 november 2008 16:02

jag håller med fast att dricka öl längst in i en mörk bar i november kan vara ganska trevligt det med (om det är lagom hög, bra musik). Annars är väl hemmafester det bästa.

http://majaeli

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards