Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Krasse, slöhet och Hanna

Av Igeln - 21 april 2008 21:15

Krassen är planterad. Utöver en eftermiddagspromenad med fint sällskap har jag inte åstadkommit mycket annat (förutom jobb) idag. Stekte pytt i panna förstås. Läste lite bok och lyssnade på Free i soffan efter maten, men däckade tillsammans med katten trots kaffe och choklad. Vaknade av att han sprätte upp ur sömnen. Nu mår jag lite illa, som jag alltid gör när jag somnar med linser. Just ja. Skulle beställt nya linser idag. Fan.


Äh, jag är trots allt nöjd med min insats idag. Jag tror jag ger mig. Läggdags. Jag får vara effektiv en annan dag. Idag var jag bara. Det duger det med.



 


Slingerkrasse dag 1.



Slingerkrasse, vattenkanna och trädgårdsmästare.



 Strax innan vi däckade båda två. 


Nu kom jag på en sak till jag gjort idag; pratat i telefon med Hanna och saknat henne. Jävla Stockholm.

 
 
Ingen bild

majs

21 april 2008 21:55

vi kanske kan röva hit Hanna, den där planen med lägenhetsutlåning och sånt!

assar var en väldigt fin trädgårdsmästare.
Själv har jag planterat chili, basilika, tomat, timjan, gräslök, persilja och....oregano...och lupiiiin (lite osäker om den komme rupp men jag älskar lupiner för fan, det är mitt Falunpåbrå. de är fula fast fina.)

 
Jos

Jos

21 april 2008 23:23

Jag vill också ha en Assar, det ser så harmoniskt och hemtrevligt. För att citera allas våran Ernst "när en katt är i rummet har en inredare inget där att göra". Med de orden avslutar jag inlägget med "ring mig". Vi ses nästa vecka :)

http://josgos.blogg.se

 
Melina

Melina

22 april 2008 08:39

Du är så pysslig, jag är så imponerad!

http://soul.webblogg.se

 
Ingen bild

Nina

22 april 2008 20:46

Majs: Ja, vi lurar hit henne, och sen HÅLLER VI FAST HENNE! "Fin som en lupin" är för övrigt ett stående uttryck hos mig. (Sant! Fråga Snippe.)

Jos: Assar håller med fullständigt. Och jag ringer! Jag är bara lite sen i vändningarna!

Melina: Äh, jag är bara lite lagom töntig. men jag tycker att det är roligt!

 
Ingen bild

hjon

22 april 2008 20:48

Var det inte du som inte var intresserad av "blommor"?

 
Ingen bild

Nina

22 april 2008 21:45

hjon: Schhhh! Självklart är krasse ett kodord för knark. Men säg inte till nån.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards