Alla inlägg den 20 april 2008

Av Igeln - 20 april 2008 13:47

Utanför min port luktar det viol. Sätter man sig ner utanför dörren för att klappa en grå katt känner man det tydligt.

 

Söndag. En lite konstig sådan, för Snippe jobbar. Jag kan nog inte klaga alltför mycket ändå, förutom att jag tycker synd om honom. Vi får köra förkortad standardsöndag när han slutar. Filmerna är valda, godiset är handlat, pizzerian är utsedd. Effektivitet när den är som bäst.

 

Jag har ägnat denna vilodag åt promenad i solen medan jag lyssnat på sånt som gör mig glad. Vårmusik, solmusik. Hann gå i fem minuter innan jag insåg att jacka var onödigt, så jag gick tillbaka med den. Det i kombination med musiken gjorde mig så pass glad att jag gick och råflinade samtidigt som jag var tvungen att liksom hoppa lite då och då. Folk lär ju trott att jag hade åtminstone en liten hjärnskada. Promenerade och skuttade förbi mina föräldrar för att se om jag kunde plocka med mig skott, men föräldrarna verkade inte vara hemma (eller så ignorerade de mig rätt hårt), så jag vågade inte. Fast jag gissar att en del av skotten som står i trapphuset är till mig.



 I föräldrarnas trapphus. Blomman för dagen, förmodligen min.


Efter fettförbränningen var det dags att återställa balansen. Frukost (på nya porslinet som jag var tvungen att inhandla efter att Frida skrev om sitt fynd):



Äpple, vanilj och kanel-yoghurt. Den godaste som finns i hela världen. Bacon och stekt ägg. Frukt, apelsinjuice och kaffe. Nytt porslin. Söndags-DN. Fina saker.

 

Sen planterade jag ut gamla påskliljor på gården och ropade på Assar. Satt i solen utanför porten med katt i famnen och upptäckte en massa violer vid cykelstället.



Fullt av dem!

 

Och nu har jag rättat religionsprov. Alla klarade sig utom en (som nog hade glömt att det var prov). Flera fick MVG. Åh, elkillar, jag gillar er så mycket!

Av Igeln - 20 april 2008 13:28

Jag målade aldrig naglarna igår. Det blev istället uppesittarkväll med You tube-klipp som Snippe valde ut. Det blir oftast Kiss när han får fria händer. Jag satt halvt bakom honom i soffan så att jag kunde gömma mig när det blev för pinsamma intervjuer eller när fansen var för tragiska. Jag är allergisk mot inspelade pinsamheter. Det kliar i själen!

 

Det lär ju ha varit mina uteblivna planer och ersättandet av dem som gjorde att jag drömde att jag fick manikyr där hon avslutade med att klistra på långa, gröna fejknaglar. Sedan fick jag hjälp av Ace Frehley att städa lägenheten eftersom jag skulle ha utvecklingssamtal med mina elever här. Snäll kille.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards