Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Bra och dåliga förebilder

Av Igeln - 3 april 2008 22:09


 



Det här är två viktiga män i mitt liv. Jag önskar att jag vore lite mer som den högre, som gör sina läxor i tid, och mindre som den vänstre som leker med sina tekniska prylar. Du ser själv den högres nöjda min, han är klar med sitt, har slagit ihop sin bok och kan ta ledigt resten av dagen medan den vänstre ser mer orolig ut, säkerligen över glömda saker han nu får veta att han behöver göra via ett eller annat sms. Om jag hade låtit mig inspireras mer av den högre hade jag nu inte suttit och haft ångest över den sena timmen och bloggat samtidigt som jag har uppsatser att betygsätta till imorgon.



Mönsterpersonlighet


 
 
Frida

Frida

3 april 2008 23:35

Haha! Jag tycker att han blänger lite så där förebrående, typ "Jaha, jag har minsann redan gjort min läxa, hur kommer det sig att inte DU också har det, va?"

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

majs

4 april 2008 08:54

men läxor är ändå sköna på nåt vis, man kan få dem gjorda och sen är det friiiiihtiiid. Som när man var liten. Göra läxan sen ut och leka liksom. those were ther days. mer koorta läxor, mindre 4-5-årsläxor för mig gärna...fina killar du har iallafall!

 
Ingen bild

Nina

4 april 2008 17:38

Frida: Sant! Han ser ju inte bara nöjd ut, han ser dessutom dryg ut! Lillgammal. En liten besserwisserkisse.

Majs: Aaaaajj, ja, du kanske borde ha tänkt över dina val lite noggrannare. Eller låta hunden (Kattla?) äta upp dina avhandling innan den ska vara klar, så kanske du får 4 - 5 år till på dig om du har varit snäll?

 
Snippe

Snippe

4 april 2008 19:35

Grisbilderna är inte bra. Gråbögen är skum och bra. Men den nyvakna, sönderpetade i facet, skithänderkillen kan du ju radera/flytta till papperskorgen och sedan tömma papperskorgen. Att jag efter igeltjat gick med på bilderna... fan!

http://www.myspace.com/electricphase

 
celina

celina

4 april 2008 21:57

Assar: - Fan glorupå? Gå och gör läxorna. Lat-as. Själv är jag minsann klar!

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

4 april 2008 22:45

Både grå och gris är jättefina. Igeltjat är bra, det gör gott.

Celina: precis så! Och med ett självgott litet leende i ena mungipan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards