Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Felande försäljare

Av Igeln - 9 december 2008 21:23

När jag speedade från speeddaten med banken sneglade jag in på JC. Och helvete. Där hängde ju en Zeppelin-tisha. In, prova, titta i spegeln, köpa. 300 kronor bara för att jag råkade titta åt fel håll.

 

Tjejen i kassan sprudlade av glädje när jag skulle betala. Hon prisade tröjan, hon tyckte den var så himla snygg och hon var så nöjd att de fått in den till affären. Det gjorde mig ju lite gladare förstås. Tills de ödesdigra orden uttalades:


- Ja, alltså, jag gillar ju inte alls sån musik, jag tycker liksom bara att tröjan är så snygg


Men vafan. Hade jag inte blivit handlingsförlamad av förakt hade jag kastat tröjan i ansiktet på henne. Det är såna som hon som gör att jag mår lite, lite dåligt i själen varje gång jag har mina nya hårdrockströjor. Tänk att råka misstas för en sån. En förrädare, nej värre än så, en imbecill.

Arg
 
 
Ingen bild

Melina

9 december 2008 22:57

Jag tar inte på mig kläder med tryck som jag inte kan stå för eller knyta an till på något sätt. Det funkar bara inte. Hur snygga de än är. Och för övrigt är det andra gången i mitt liv jag hör ordet imbecill.

 
Ingen bild

Nina

9 december 2008 23:03

Precis så är jag också! Aldrig i livet att jag sklle sätta på mig en tröja med ett band, ett budskap eller ens en bild jag inte skulle kunna ställa mig bakom helt och hållet. Jag kan inte ens ha tröjor med nonsensuniversitetsloggor, randomiserade engelska uttryck och sånt, för tänk, TÄNK om det faktiskt skulle ha någon hemlig innebörd som jag inte är medveten om? Skönt att veta att vi är starka i kampen mot imbecillitet!

 
Anders

Anders

9 december 2008 23:42

Wort! Jag är T-shirtälskare och groteskt kräsen. För mig är dom där universitetsloggorna dom värsta - särskilt som dom liksom är själva standardtrycket. VARFÖR förväntas man vilja låtsas att man varit med i nåt tennislag i mellanvästern? Den enda i den här genren som funkar för mig är min "Leningrad university ladies bowling team 1927"-tishe, och det är nog framför allt för att den är motvalls.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

10 december 2008 15:02

Jag veeet. Precis som att man, om man själv varit med i band och spelat gitar eller whatever, blir så STÖRT störd på alla "balla" t-shirts med gitarrtryck. En cool stiliserad Les Paul - finns det ens något pinsammare?!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Martin

10 december 2008 16:25

Jag vill knappt ventilera min åsikt i den här frågan. Folk tycker ju att man är nån slags elitist bara för att man tycker att det är rimligt att folk ska veta vad det är de har tryckt på tröjan. Har jag drömt att det finns tröjor på H&M med Misfits-tryck? Fyfan.

 
celina

celina

10 december 2008 19:07

Jag har lite svårt att respektera era åsikter. Jag vet inte ens riktigt varför. Men det känns fel på något vis. Egentligen är det väldigt komplicerat eftersom jag i sak håller med det ni säger. Men det gör lite ont i magen när jag tänker på det. Jag kanske mest är hungrig?

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

10 december 2008 22:04

Åh, det känns så fint att det börjar samlas en liten motståndsgrupp här! Och en som är hungrig dårå.

 
Anders

Anders

10 december 2008 22:15

Celina- är det inte bara helt enkelt det som Martin är inne på? Att det liksom luktar lite elit och fy helvete vad jag är märkvärdig? Fast det i själva verket handlar om att man fortfarande tror (och ojojoj vad naivt och pompöst det här kommer att låta) att man kan liksom, ahem, kan SÄGA nåt om sig själv med en T-shirt. På ett sätt som nästan inget annat plagg kan, faktiskt (leopardstrumpbyxor möjligen undantagna). När man själv verkligen letar med ljus och lykta efter tishar man kan stå för, så blir man liksom lite sårad av nån som bara tycker Zeppelin ser fränt ut i skrift, typ.

Martin - Misfits är precis som Ramones ett sånt där band som troligen dragit in ohyggligt mycket mer på sina tishar än sin musik. Till och med jag som gammal punkare kan inte nynna mer än ett par låtar på rak arm. Tycker man ser små emo-kids med misfitsflinet var och varannan dag, undrar om dom vet att det är ett band ens? Och jag hoppas vid gud att det är Glenn och gänget som sitter på rättigheterna till loggan i fråga!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
celina

celina

11 december 2008 14:17

Anders - Tycker nog att du lyckats ganska bra med att sammafatta vad det är jag känner. Det tackar jag för! MEN än mer intressant i det här läget är ju att jag äger ett par leopardstrumpisar och (och det här är jättejobbigt att skriva, men det är sant I tell you!) köpte dem i en sådan där affär som säljer nitar och neofärgade grejer innan jävla Ebba von Sydow bestämde att det skulle vara "inne" och gina tricot började sälja leoparstrumpisar till platinabrudarna. Lång, något ostrukturerade mening det där. Men i alla fall. Det jag vill veta är vad det säger om mig? Att jag äger (och använder) leopardstrumpbyxor.

http://celina.blogg.se

 
Martin

Martin

11 december 2008 15:17

Vadå, fenomenet leopardstrumpbyxor är ju mitt uppe i årtiondets förändring -- det är helt omöjligt att veta vad det står för. För två år sen var leopardstrumpbyxor intimt och entydigt förknippat med Reine & Mimmi i fjällen eller Peggy Bundy, nu verkar det vara nåt Sofi Fahrman klär sig i, och vem vet vad som lurar runt hörnet? Arnold Schwarzenegger? Birgitta Dahl?

http://radarminnet.blogg.se

 
Anders

Anders

11 december 2008 19:08

Martin - åh, hoppashoppashoppas det blir Arnold!

Celina - det säger naturligtvis att jag läser din blogg på tämligen regelbunden basis.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
celina

celina

11 december 2008 22:25

Hahhaahha! Martin, martin. Jag dör! anledningen till att du vet hur Sofi Fahrman stavar sitt namn hoppas jag innerligt beror på ditt maniska wikipediande och inget annat.

http://celina.blogg.se

 
Martin

Martin

12 december 2008 11:28

Vadå, anledningen till att jag vet hur Sofi Fahrman stavar sitt namn är väl att jag har läst det på Aftonbladets hemsida?

Nu ska jag photoshoppa en bild med Arnold i leopardtights.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

hjon

14 december 2008 13:31

Om man nu vill påverka eller säga något med sin tischa, varför letar man då efter tröjor med ett budskap som kanske faller under ens egen ideologi? Jag tycker ni kan ta och fundera ut vad det är ni står för egentligen och beställa era T-shirts från spreadshirt.se! Kanske kan ni designa en "Den här tischan har ett budskap"-tischa i fyra fem exemplar om ni kan enas om typsnittet.

En av mina favorit-sweatshirts har en stor Riverwalk University-logga på sig. Jag bryr mig inte. Mina grå/grå/turkosa leopardstrumpor är från H&M. Jag bryr mig inte. Jag förstår att ni inte bryr er om att jag inte bryr mig, utan bara bryr er om att se ut som ni bryr er, men ser jag ut som jag bryr mig?

 
Ingen bild

Nina

14 december 2008 15:49

hjon, du är så dryg. Och har alltid så snygga strumpor. Två saker man lätt känner igen dig på.

 
Anders

Anders

15 december 2008 22:48

Hjon - Nu var väl "påverka" och "ideologi" lite väl starkt som ordval. Riktigt så mycket ekorrar och regnbågar bajsar jag inte, trots allt. På enklast möjliga sätt: jag gillar tishar med tryck som jag fattar varför jag gillar, inte tishar med tryck som jag inte fattar varför jag (eventuellt) gillar. "Den här tishan har ett budskap" är en god idé, den skulle jag nog ha på mig om typsnittet var fint. Och när jag någon gång träffar dig på riktigt lovar jag att ställa massor med uppriktigt nyfikna frågor om din tid på Riverwalk university som du kan få fnysa åt.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hjon

17 december 2008 00:29

Nina, kan du intyga för Anders att mina gigantiska näsvingar vill man inte bli fnyst av?

Förresten så har min mamma köpt en body med små stiliserade svarta Les Pauler till min lille son. Och en Beatles-tröja. Vad säger ni om det?

 
Ingen bild

Nina

17 december 2008 08:51

hjon, det beror väl på om näsan är fylld av snor eller inte? Båda tröjorna går utmärkt bra för min del, förutsatt att han gillar gitarrer och Beatles såklart! (Eller accepterar att hans farmor gillar dem så mycket att han kan tänka sig bära tröjan för hennes skull. Eller helt enkelt är så liten och försvarlös att han ingenting kan göra. Jag återkommer helt enkelt i frågan när han är stor nog att svara själv.)(Fast när jag tänker efter - självklart kommer Rödbetan att bli tvungen att ha rocktröjor på sig. I alla fall just så länge som den inte kan säga ifrån själv.)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards