Alla inlägg den 18 december 2008

Av Igeln - 18 december 2008 19:05

När flera människor omkring en spontant frågar hur det är, då vet man liksom redan att det är illa. Sju svåra år skulle jag tydligen kunna komma som på Spovs maskerad med talesättstema.


Jag kände hur batterimätaren började blinka rött nån gång vid halv tio imorse, vid 13 var all energi slut. Tur för mig att jag inte hade fler lektioner att hålla i, för jag lallade bara runt och svamlade. Stirrade tomt på skrivbordet innan jag kopplade saker i stil med "Jajustja, pennan skulle jag hämta." En minut senare "Jaaa, måste ha ett papper också." Därpå "Men vart var det jag skulle nu då?"


Jag sov visst lite för lite inatt. Sätter betyg på nästan hundra elever till jul. Det är mycket för en igel. Har bara betygsatt omkring trettio tidigare.


Jag kan knappt hålla igång en fungerande tankekedja. Har tagit hem idiotanpassat arbete att pyssla med så att jag spar lite tid imorgon. En timme har jag tänkt ägna åt att klistra adresslappar på kuvert, skriva listor med IG-varningar och sedan göra det allra svåraste för kvällen; lägga rätt närvaropapper i rätt kuvert. Kanske får Snippe dubbelkolla när han kommer hem. Det blir nog bäst så.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards