Alla inlägg den 14 december 2008

Av Igeln - 14 december 2008 16:23

Mamma fyllde år på fredagen, jag tog en tur förbi Katalin efter jobbet, trillade in på Stickspåret och köpte en present innan jag skyndade hem, kastade mig in i duschen och sen fick Snippe skjutsa mig på cykeln till mamma och pappa. Jag satt på pakethållaren och försökte balansera paraplyet över oss båda. Det spöregnade. Vinter i Uppsala.

 

När vi kom hem efter födelsedagsfirandet var jag så trött att ögonen nästan klistrades ihop av sig själva, men istället för att sova började vi städa, vika tvätthelvetet, baka cheesecake och steka köttfärs. Jag planterade om lite växter också. Vi var i säng strax innan tre tror jag.

 

Jag hälsade på Helene i Stockholm på lördagsförmiddagen, klappade hennes katt Bosse och åt lussebullar tills jag mådde illa. Missade ett tunnelbanetåg, fick rusa till nästa och hann så med tåget hem till Uppsala med fyra minuters marginal. Snippe och jag bjöd på middag på lördagkvällen. Tur för mig att jag under fredagkvällen började ana att jag varit lite för tidsoptimistisk när jag trodde att jag skulle hinna hälsa på Helene utan problem innan jag skulle baka tre sorters paj och göra avocadosoppa till sex personer. Fem bloggare (om än lite ojämnt aktiva) och en fotograf satt vid bordet. Tack vare cheesecakebak och köttfärsstekning på fredagsnatten hann vi precis i tid. Och jag är därtill en jävel på cheesecake visade det sig! Det var roligt att äta med vänner fast hemma hos oss. Mer sånt i livet. Och så får man presenter!


Lyxchokladpulver, Stenmarkmagnet och vintertulpaner. Städat kök dessutom. Finfina saker.

 

Vi somnade på sängen vid fyra, vaknade tio i sju (när det är dags att börja knyta skosnörena en vardag). Borstade tänderna, somnade om, vaknade igen vid tolv.

 

Innan vi gick ut och åt den traditionsenliga skräpmatsbrunchen städade vi upp alla spår av gårdagens aktiviteter. Vi är ett bra fixarteam, Snippe och jag.

 

Helgen har alltså varit rätt intensiv. Intensiv och bra.

Av Igeln - 14 december 2008 15:34

Ligga kvar i sängen under filten, ätandes lussebullar och drickandes kaffe alltså. Lösgodis i en påse bredvid, stearinljusen är tända, boken i hand. Snippe tittar på film i datorn. Assar snarkar på skrivbordet. Gärna för mig.


Imorgon är en annan dag. En måndag. Att den dagen kräver viss planering tänker jag förtränga en stund till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards