Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Inget för historieböckerna

Av Igeln - 2 december 2008 20:45

Jag sov okej inatt.


Åkte till jobbet. Lektionerna gick okej, inget som jag är extra nöjd med men heller inte något som gick åt helvete. Lunchen smakade okej, kanske lite salt.


Jag hann med det snabba tåget hem, jag tränade, det gick okej. Fast det var riktigt tråkigt. Jag åt samma sak till middag som till lunch. Samma sak som jag åt till middag igår. Hajmal med citron-purjo-osttäcke och ångkokta grönsaker. Salt, som sagt.


Det enda som är exeptionellt med den här dagen är att klockan är tio i nio på kvällen och jag har placerat mig i sängen för att stanna här resten av kvällen. Det, och det faktum att jag har hunnit måla tånaglarna. Det är minnesvärt.


Jag tror inte den här dagen blir intressantare än så.

 
 
Martin

Martin

3 december 2008 00:06

Hajmal? Vaihelvete? Broskfisk korsat med nattfjäril?

http://radarminnet.blogg.se

 
Frida

Frida

3 december 2008 06:26

Jag tyckte också att det lät läbbigt! Kanske menar hon rocka? De är ju havets nattfjärilar och gjorda av brosk...

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

3 december 2008 08:23

haha, det är det svenska ordet för pangasius, ni vet, den där fisken som är överallt i alla fiskrätter och man inte vet vad fan det är. Det är en hajmal. Vietnamesisk fisk som ser ut som en haj bak och en mal fram, därav namnet.

 
celina

celina

3 december 2008 09:10

Varför importera fisk från Vietnam när det finns fisk utanför norska kusten?

http://celina.blogg.se

 
Anders

Anders

3 december 2008 11:44

Det är för övrigt den som kallas för "falsk hällefilé" på en lunchrestaurang nära dig.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

3 december 2008 19:59

Celina: Det får du fråga Kvarnen. Sen kan man fråga mig varför jag inte köpte norsk kust-fisk, och svaret är då att pangasiusen låg närmst och var billigast och jag var trött och stressad. Dålig kombination.

Anders: Fantastiskt! Det är lite som "lövbit" istället för lövbiff...

 
Anders

Anders

4 december 2008 01:05

Norska-kust-ekvationen försvåras ju dessutom en aning av att dom styckar norsk fisk i Kina rätt ofta. När KOMMER den där "minsta miljöpåverkan toalat sett"-märkningen????

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

4 december 2008 01:06

"Totalt", ska det stå.

http://medenkniv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards