Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Åter från Åland alltså

Av Igeln - 27 september 2008 00:18

Roligt var det alltså, att åka färja till Åland med jobbet. Själva färjefärden var väl inte höjdpunkten förstås, trots att det bjöds på buffé och jag åt så att magen stod i fyra hörn. Efter första omgången åt jag bara på ren vilja. Jag hade missat att det fanns ännu en lång disk med annan mat än den jag tog av först, och då fanns det ju inga alternativ än att provsmaka igenom sig även den disken. Och sedan efterrätt, för sådan finns det ju alltid plats. Och två koppar kaffe på det.

 

Nej, vad jag tyckte var allra roligast och vad som också gav allra mest var just tvärgrupperna. Att få sitta och prata om skolsaker tillsammans med lärare man inte träffar varje dag, vissa hade jag inte ens sett förut vad jag kan minnas (främst glada gubbar som arbetar med fordonselever). Även min rumskamrat var en hit, Malin, en helt ny lärare, nyare än jag! Söt, snäll och verkar tänka mycket likt mig. Vi utgjorde ett fint team.

 

Och så middag på kvällen som efter att baren stängt slutade med whiskey på rummet. Inte mitt rum. Vi var väl en femton personer minst som valde att våldgästa två stackare. Helt galet. Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det.

 

Just nu känner jag mig lite kär i min arbetsplats. I allihopa.

 

Jag känner mig lite sliten också. Sent i säng, uppe med tuppen för ytterligare gruppsamtal. Och så resan hem på det. Snippe och våra gäster är på O´Learys och tittar på ett band. Jag klarade av tre aggressiva låtar framförda av förbandet samt att beskåda ett slagsmål där andra stod i ring runt om och skrek ”Fight! Fight! Fight!” innan jag bestämde mig för att vandra hemåt igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards