Direktlänk till inlägg 15 september 2008

Spagettiarm

Av Igeln - 15 september 2008 20:41

Tidigt imorse, innan eleverna dykt upp på allvar, stod jag i en korridor och pratade med en kollega om hur eller om vi ska planera några religionslektioner tillsammans, när en kvinna kom gående mot oss och log. Hon presenterade sig, sa att hon skulle vikariera för en annan lärare och tog min kollega i hand. När de hälsat färdigt sträckte jag fram min näve och sa "Nina". Hon tittade lite osäkert på mig och sa "...eh, jaaahaa, och du är elev då alltså?" varpå jag svarade "alltså, naejj, en sån där lärare". 


Det blev lite synd om henne. Jag tror hon tyckte det var otroligt drygt och att hon tappade fattningen lite, för hon släppte inte min hand utan höll fast den och började veva upp och ner, upp och ner en lång stund medan hon ojade och urskuldade sig. Jag kände mig som en gummifigur. En road gummifigur.

 
 
celina

celina

15 september 2008 22:48

HA Ha ha! Det kan hon bara ha! JÄvla jävla. Jag hatar folk som tror att bara för att man är ung och snygg och lite piff inte kan vara en seriös, vuxen person utan utgår ifrån att man är något helt annat (=skolungdom i ditt fall och praktikant e dyl i mitt). Framförallt hatar jag medelålders gubbar som tittar på en med huvudet på sne och ett litet leende i mungipan när man ska försöka argumentera. MEN TJI FICK DE! Ty nästan alltid får de äta upp sina snea leenden och skämmas när de inser vilken farlig haj de träffat på i de lugnaste vattnen.

Jag märker att det här ämnet engagerar mig. Nu ska jag gå och lägga mig och analysera vad den här kommentaren säger om mig. Godnatt.

http://celina.blogg.se

 
Martin

Martin

16 september 2008 10:16

Allvarligt talat, om man inte kan se på en person som faktiskt närmar sig 30 att hon inte är mellan 15 och 18, då kanske man inte ska jobba som lärare på ett gymnasium? OK, jag känner nästan ingen i min ålder som faktiskt ser ut som "vanligt folk" förväntar sig att 30-åringar ska se ut, men nån jävla måtta får det väl vara?

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

16 september 2008 18:49

Hahaha! Det var väl skoj att tas för en tonåring? Jag skulle va stolt! Lika stolt som jag blir (blev) när jag får (fick) visa leg när jag ska (skulle) köpa cig. Man känner sig liksom ung och fräsch! Fast man är gammal och trasig. Heja Nina.

 
Ingen bild

Nina

16 september 2008 22:50

Celina: Maha, men det var faktiskt mest synd om den här tanten! Dryga gubbjävlar däremot, de kan gärna få nästippen avbiten av en eller annan haj. Turligt nog är det inte så många såna där jag jobbar, är det någon som ser min ålder eller mitt utseende som något negativt eller en anledning till att behandla mig nedlåtande är det oftast en tant. En bitter tant.

Martin: Njaej, ibland kan det vara svårt. Alltså, jag tycker ju verkligen inte att jag ser ut att vara närmare 15 än 30, däremot är det svårt att gissa hur gamla eleverna egentligen är ibland, om man inte skulle veta när de är födda. Jag har 16-åringar som ser ut att vara över 20, lätt. För att inte tala om tjejer i trean, en del skulle kunna tas för jämnåriga med mig. är man osäker vikarie i en dåligt upplyst korridor kan det vara knivigt!

Sofia: Jo, jag tar (tog) det som en komplimang! Lätt. Så länge det handlar (handlade) om utseende och inte beteende så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards