Direktlänk till inlägg 17 september 2008

Etter värre

Av Igeln - 17 september 2008 22:29

Jag är så less. Less och arg, förbannad och sur. Och tvär. Och ilsk. Och lite ledsen om jag känner efter riktigt noga.


Saken är bara den att jag inte vet varför. Har ingen riktig anledning alls, förutom den vanliga; dygnets timmar är för få. Jag har hunnit massor idag (jobbat, fikat med Alex, tränat, lagat mat, städat, bakat två kladdkakor) men inte tillräckligt. Och det är ändå inte det som är fel, bara en del av felet. En massa småfel gör Nina jättefel. Jag känner för att skrika och svära och härja, kasta sönder någonting mot en vägg (nåt som låter mycket men kostar lite) men inbunden och svensktyst som jag är surar jag i stillhet. Jag har inte ens smällt i någon dörr.  Och jag vet ju inte ens vad jag skulle härja om, om jag var lagd åt det hållet, vilket gör allt etter värre.


Etter värre är fan ett bra uttryck. Det gjorde allt lite bättre. Men bara försumbart, inbilla er ingenting.


Ont i halsen har jag också. Fyfan. Nu släcker jag lampan och fortsätter att vara ilsk i mörkret.

Arg
 
 
celina

celina

17 september 2008 22:45

Jag vill på intet vis förringa din ilska, för jag vet precis, exakt just hur vidrigt det är med folk som bara säger det jag ska säga nu varje gång man är på det där humöret. Men i alla fall. Nästan alltid. Men inte alltidalltid. Men nästan. Så får jag mens några dagar efter jag har mått sådär... Men ibland är det helt omotiverat och bara skitdåligt ändå, hela allting i världen. Men äh. Vilken jävla lam kommentar det här blev.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

hjon

17 september 2008 22:54

Celina: Jag tycker det blev en ganska bra kommentar. Omtänksam.

Nina: Ibland är det hart när omöjligt att skaka av sig den där känslan, men uttryck som "etter värre" och "hart när" gör att jag kan genom lida den. Jag brukar slå på dörrar, jag kan visa dig ett litet hål i toalettdörren vid tillfälle.

 
Ingen bild

alexandra

18 september 2008 08:31

mitt tips är att gråta lite. kan ju vara svårt på kommando, men slå bara tån i en tröskel så löser det sig av sig själv! kram!

 
Frida

Frida

18 september 2008 09:06

Jag blir så där när jag är väldigt stressad och inte känner att jag riktigt kan kontrollera tillvaron. Man hinner med mycket, men inte riktigt för att man valt det själv utan mer för att man måste, eller känner sig tvingad till det. Då vill jag sparka omkull cyklar och facka åt förbipasserande som "glor" (= av en slump råkar titta åt mitt håll). Så jävla överkänslig blir jag! Det är asdrygt! En gång skrev jag KUK med min kajalpenna på en bilruta. Haha! Men då var jag riktigt illa där an. Hjärtesorg etc.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

18 september 2008 12:19

Celina: Jo, jag har slagits av tanken att det skulle kunna vara som du skriver. Förmodligen är det så (jag har ingen aning, jag har ju bara haft mens en gång i månaden år ut och år in i halva livet hittills, hur kan någon kräva att jag skulle kunna hålla koll på när det brukar inträffa?), grejen är att jag brukar vara mer ledsen och uppgiven än arg och ilsk. Men förmodligen är det så ändå. och jag tycker som hjon om din kommentar.

hjon: Du får visa när jag och Puff kommer på besök och inspekterar utöver hål i dörr, även barn och kanske fru om hon finns i närheten. Hoppas det blir inom en överskådlig framtid, eljest blir jag ännu ilsknare kanske.

Alexandra: jag smyggrät lite i kudden igår, men bara lite. Och idag känns det bättre.

Frida: Jo, precis som du beskriver det känns det. Fast nu är det bra, särskilt efter att ha läst om ditt önskefackande och KUK-skrivande. Jag skrattade högt i min ensamhet här framför skärmen!

 
Martin

Martin

18 september 2008 18:30

HAHA! Frida, du är en sån där typisk ungdom på glid som håller på med grafitti. Köper luvtröjor på herravdelningen, är folkilsk och röker hasch. Det vet man ju hur det hänger ihop.

http://radarminnet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards