Direktlänk till inlägg 9 september 2008

En knapp timme

Av Igeln - 9 september 2008 16:52

Har en knapp timme där jag kan ligga på mage och göra ingenting. Det känns helt fantastiskt (jag tror att det kan vara ett dåligt tecken att det gör det). Jag kan skriva, läsa, ja möjligheterna är OÄNDLIGA så länge man kan göra det jag tänkt på en knapp timme. (Jag förstår inte hur mitt liv kunde bli såhär – var tar alla timmar vägen? De timmar som andra använder till att titta på tv, gå runt i mjukisbyxor och vara slöa, dricka te och skrota? Jag har inga såna timmar!) Om den där knappa timmen jag beslutat att tillbringa platt på mage i sängen framför dator och bok ska jag ta mig till Sats och göra någon slags rörelser som gör att jag svettas, jag har inte bestämt mig för vilka än. Inte bestämt huruvida jag ska tvinga mig själv eller om jag ska låta någon stå och skrika order om vad jag ska göra. Det känns i alla fall bra, det har blivit alldeles för mycket sittande för mig på senare tid, det känns som att jag lagrat en massa energi som ligger och kliar inombords.

 

Och ikväll ska jag laga spagetti och köttfärssås. LYX. Jag får äta spagetti igen. Jag skriver det igen: LYX.

 

Nu ska jag ligga platt med en bok framför nosen istället för en skärm. Min ännu mera knappa timme som är kvar tills det är dags att svettas till musik.

 
 
Ingen bild

hjon

9 september 2008 17:32

Platt på mage eller på platt mage, det är frågan.

 
Ingen bild

Nina

9 september 2008 21:05

Rakt av platt som en plätt, utsmetad är svaret. Men det var inte sant, men det var inte sant för istället kom ihoprullandet. Tänk crepes.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards