Alla inlägg den 1 september 2009

Av Igeln - 1 september 2009 21:43

I helgen cyklade Snippe Birkebeinerrittet. "Det värsta jag gjort i hela mitt liv" fick jag som svar när jag frågade hur det hade varit. 9,5 mil i norska fjäll, i regn och lera. Sex timmars cyklande, en timmes släpande av cykel på ett ungefär. Allt för att fira att han numera jobbar för ett norskägt företag.


Jag var hemma, gräsänka. Medan Snippe åkte 55 mil till tävlingsplatsen, sov i tält, åt gröt, cyklade och slet i lera en hel dag, vad gjorde jag?


Jag åt.

 

Födelsedagsfest för en lärare. Knytkalas. Jag bidrog med två västerbottenpajer och åt sedan med friskt mod av allt det fantastiskt goda alla hade med sig till magen stod i fyra hörn.


Dagen därpå åt jag brunch på hotell Gillet tillsammans med Hanna, Johan, Maja och Henrik. Magen var ju uttöjd och förberedd sedan kvällen innan, så det var ju bara att ösa.






Ja. Och så hämtindiskt när Snippe kom hem. Och en chokladkaka. Sen var jag mätt och illamående i ett dygn.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards