Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Igeln - 9 februari 2009 21:14

Jojo, det strålande humöret från imorse höll ju. Hade bra lektioner med i stort sett bara hyvens elever, men sen tog energin slut. Först var det tid för utvecklingssamtal  men ingen kom. Så vi satt och rullade tummarna i en halvtimme.


Vid fyra var det personalmöte så det vara bara att vackert sitta kvar i skolan. Jag hade glömt att det var möte. Jag skulle hem och träna och softa var tanken. Men icke. Sånt är bittert.


Snällt nog fick vi gå tio i fem, så jag hastade iväg till tåget. Som var 30 minuter sent. Trettio minuter i midvinterkyla, iklädd supertunna jeans och blöta sneakers. Skönt.


Väl i Uppsala var det bara att skynda till affären, handla mat (Snippes beställning: "Äh, jag vet inte. Rent. Kött och grönsaker. Ingen sås."), skynda hem, frysa av sig halva tåbeståndet, vara tapper, laga mat, plocka undan, dricka kaffe.


Jaha. Och så blev klockan tusen helt plötsligt. Hur gick det till? Fyfan.


Och imorgon har jag bokat in ett utvecklingssamtal med en elev och hennes mamma på eftermiddagen. På min FÖDELSEDAG! Hur dum får man vara!?


Arg
Av Igeln - 9 februari 2009 15:23

 

Klockan är 10. Jag har just vaknat, gråpäronet likaså. Han väntar tålmodigt på att få frukost.


Ungefär 11. Eftersom Snippe är på kryssning har jag bestämt mig för att simma på Nautilus som tidsfördriv. Jag har aldrig tidigare tänkt på att skylten har så tuffa detaljer. Ännu finare är utsikten från bassängen, den ska jag fota nästa gång om jag vågar ta med kameran in i simhallen.


Strax efter 12. Jag hade siktet inställt på sushi på Cupido, men den disken var tom. Fick bli vanlig buffé istället. Köpte en Språktidning på vägen för att slippa känna mig ensam, och det fungerade, jag satt och bläddrade febrilt medan jag befann mig i ett lyckorus nästan en timme.


 13. Inköp av livsnödvändiga saker på Åhléns.


14. Underklädesprovning på Gina Tricot. Ja, i mössa.


Ungefär 15. Städar lägenheten. Assar är imponerad av den ståtliga amaryllisen, som dock gick ett grymt öde till mötes någon minut senare.


Vid 16 städade jag fortfarande. Fick andningssvårigheter av badrumsrengöringen.


Vid 17 var det dags att rengöra mig själv. Världens bästa kroppsscrub presenteras här. Sandstone, går att köpa på Lush. Sjukt bra. Innehåller sandkorn och gör huden mjuk som sammet. Tack för tipset, Alex!


Vid 18 hade Snippe kommit hem från kryssningen, relativt helskinnad och vid gott humör. Här sitter han på sin vanliga plats... Notera antalet skärmar.


Vid 19 började äntligen den mer traditionella söndagen. Pizzamiddag på Pinocchio.


Kaffe Och semla på det dårå, klockan är 20.


Vid 21 börjar bion. Flyga drake såg vi. Den var fin. Den här bilden får därför symbolisera även klockan 22.


Assar gillar söndagar. Assar gillar potatisskruvar. Jag gillar Assar. Jag gillar inte potatisskruvar, men det gör Snippe. Han gillar också Assar, så han delar med sig av sina skruvar. Klockan är 23.


Klockan är midnatt, dags att lägga sig för länge sen. Dags att klippa luggen verkar det som också.

Av Igeln - 9 februari 2009 08:09

Sitter i ensamt majestät i arbetsrummet, ser solen gå upp över ett vintrigt landskap, snön gnistrar och himlen var nyss blå, rosa och gul. Lyssnar på Opeth på spotify, något jag fick i läxa av en elev att göra (lyssna på Opeth alltså, hur jag väljer att göra det spelar nog ingen roll för honom). 


Fint liv. Faktiskt riktigt fint just nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards