Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

A day in the life, som dängan heter.

Av Igeln - 9 februari 2009 15:23

 

Klockan är 10. Jag har just vaknat, gråpäronet likaså. Han väntar tålmodigt på att få frukost.


Ungefär 11. Eftersom Snippe är på kryssning har jag bestämt mig för att simma på Nautilus som tidsfördriv. Jag har aldrig tidigare tänkt på att skylten har så tuffa detaljer. Ännu finare är utsikten från bassängen, den ska jag fota nästa gång om jag vågar ta med kameran in i simhallen.


Strax efter 12. Jag hade siktet inställt på sushi på Cupido, men den disken var tom. Fick bli vanlig buffé istället. Köpte en Språktidning på vägen för att slippa känna mig ensam, och det fungerade, jag satt och bläddrade febrilt medan jag befann mig i ett lyckorus nästan en timme.


 13. Inköp av livsnödvändiga saker på Åhléns.


14. Underklädesprovning på Gina Tricot. Ja, i mössa.


Ungefär 15. Städar lägenheten. Assar är imponerad av den ståtliga amaryllisen, som dock gick ett grymt öde till mötes någon minut senare.


Vid 16 städade jag fortfarande. Fick andningssvårigheter av badrumsrengöringen.


Vid 17 var det dags att rengöra mig själv. Världens bästa kroppsscrub presenteras här. Sandstone, går att köpa på Lush. Sjukt bra. Innehåller sandkorn och gör huden mjuk som sammet. Tack för tipset, Alex!


Vid 18 hade Snippe kommit hem från kryssningen, relativt helskinnad och vid gott humör. Här sitter han på sin vanliga plats... Notera antalet skärmar.


Vid 19 började äntligen den mer traditionella söndagen. Pizzamiddag på Pinocchio.


Kaffe Och semla på det dårå, klockan är 20.


Vid 21 börjar bion. Flyga drake såg vi. Den var fin. Den här bilden får därför symbolisera även klockan 22.


Assar gillar söndagar. Assar gillar potatisskruvar. Jag gillar Assar. Jag gillar inte potatisskruvar, men det gör Snippe. Han gillar också Assar, så han delar med sig av sina skruvar. Klockan är 23.


Klockan är midnatt, dags att lägga sig för länge sen. Dags att klippa luggen verkar det som också.

 
 
Anders

Anders

9 februari 2009 17:10

Stiliga bilder! Assar ser väldigt mycket ut som nåt höstigt ur Muminrollen på första bilden. Du med lite, på sista. Jag gillar luggen, för övrigt!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
celina

celina

9 februari 2009 18:13

Jag gillar Assars uppsyn på näst sista bilden där man hur tydligt som helst ser att han självfallet ser som sin RÄTTIGHET att få potatisskruvar på söndagar. Allt annat vore förkastligt.

Är det här - ett foto i timmen-projektet din nya grej?

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Josgos

9 februari 2009 19:00

Vilken fin dag. Jag blev glad av att bara se Språktidingen, den är ju så bra. Mavalas Paris 02 är en klassiker och gråpäronet är ett fantastiskt namn på Assar. Matbilderna gjorde mig sjukt sugen på gooosvennepizza, lösgodis och SEMLA!

 
Ingen bild

Nina

9 februari 2009 20:31

Anders - Tack! Och tack igen för katt- och igelkoplimangerna (för det är så vi tar alla kommentarer om att vi liknar muminfigurer).

Celina - Haha, eller hur? Det är HANS potatisskruvar. Kanske att efit är min nya grej, om än kanske inte var dag direkt, D4 vet, vissa fotar hundar, andra trista detaljer av sina dagar...

Josgos - Visst är det en asbra tidning? Jag har faktiskt beställt en prenumeration, men första numret kommer inte förrän i slutet av februari tror jag. Det är inte Paris 02 däremot, det är en nying vid namn Satin. Fantastiskt fin! Rekommenderas.

 
Ingen bild

Spov

10 februari 2009 21:18

Åh, jag gillar också potatisskruvar! Hälsa dina killar det! Ser ut som en mycket trevlig söndag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards