Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

T som i tisdag, t som i tuff. Tuff tisdag.

Av Igeln - 3 februari 2009 21:45

Assar är uppmärksamhetstörstande och halar sig fram och tillbaka under sängen samtidigt som han jamar uppfordrande och stirrar på mig. (Se mig, SE MIG.) När Snippe alldeles nyss lindade in honom i en filt så han liknade ett litet pälsigt jesusbarn spann han som en mindre traktor. Jag är en helt värdelös person anser han just nu.


Jag halar mig nämligen inte fram någonstans. Möjligen hasar jag. Tisdagar är tuffa dagar. Förutom lunchen när jag kan sitta ner en halvtimme eller så, känns det som att jag är i rörelse hela dagen, hela tiden på språng mellan lektioner, mellan elever, mellan olika klassrum och datasalar.


Apropå datasalar så är jag snart vän med motsvarande en hel gymnasieklass på Facebook. Hysteriskt.


Dags att hasa in i duschen. Har jag någon energi kvar efter det så krälar jag i säng, annars kanske jag stannar kvar där inne.

 
 
Anders

Anders

3 februari 2009 23:53

"Snart vän med en hel gymnasieklass". På vilket sätt är det hysteriskt? Jag är snart vän med en hel gymnasieskola, av vilken åtminstone en tredjedel är folk jag aldrig skulle känna igen i levande livet.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Nina

Nina

4 februari 2009 08:16

Haha, ja så kan man ju se det förstås. Ser man det ur den synvinkeln är det faktiskt inte konstogare än många andra fb-kontakter man har. (För i detta fall handlar det ju alltså om gymnasieklasser som fortfarande går i gymnasiet och som jag undervisar...)

http://www.igel.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

4 februari 2009 10:09

Jag tycker att det är roligt att du gjort en speciell "elevprofil" med nekad åtkomst till blogg och annat vuxet! :D

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

4 februari 2009 22:54

Ahaaa, en FAKTISK gymnasieklass. Hm, det är en annan sak. Fast hysteriskt, det tycker jag väl inte.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

4 februari 2009 22:56

Ja, det borde typ finnas en färdig sådan! Ska erbjuda mina tjänster till fb.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards