Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

På om inte allmän så åtminstone Fridas begäran: tröjan och jag.

Av Igeln - 9 juni 2008 22:37

Jahaja. Såhär såg jag ut när det begav sig. Hittade inga bilder på mig, tröjan och snedlugg, men två av tre är ju inte helt fel. Åherregud, så liten man var. Och argsint.


  Skolfotot till niornas avslutningskatalog. Åh, jag var så arg minns jag, min ena klassföreståndare hade just sagt någonting som gjorde mig skitförbannad. Vad han sa har jag däremot glömt bort.


Ytterligare ett skolfoto, men här är jag ett år äldre, går alltså i ettan på gymnasiet, närmare bestämt Fyrisskolan, och vantrivs nåt så fruktansvärt. Grät varje dag. Trösttröjan är på. Tillslut fick jag byta till världens bästa Skrapan (dagen innan jag fick veta att det gick att byta hade jag bestämt mig för att hoppa av skolan om inget kunde göras). Slitet foto, tyvärr det enda som finns kvar vad jag vet.


Och så kunde jag inte låta bli. ÅherreGUD vad jag såg ut. På festival, Lollipop för att vara exakt. På den här tiden tvättade jag mitt hår med tvål om någon är intresserad av hårvårdstips för att få till ett sånt tjusigt ris som på bilden.

 
 
Ingen bild

Melina

10 juni 2008 08:24

Fina Nina. Du blir bara vackrare med åren!

 
Ingen bild

Frida

10 juni 2008 09:17

Haha, snyggaste bilden längst ner. Minns du att vi hade typ likadana såna på Tunaberg? Jag undrade vad det var för tuff tjej!

 
Martin

Martin

10 juni 2008 14:59

Mein Gott vilken arg det var på första bilden! Äkta idrottsklasselev, eller? Själv vill jag minnas att jag lyckades se hur cool ut som helst på mitt avslutningsfoto i nian. Ett välkommet avbrott i en lång rad fiaskon, skulle man kunna säga.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

10 juni 2008 23:40

Melina: Haha, ja det får jag nog hoppas, med tanke på hur jag såg ut förr!

Frida: Jo, jag minns! Jag var både lite intresserad av och skraj för den där tjejen med likadan tröja som jag!

Martin: Ja - arg som fan! Och iklädd idrottsstassen, det syns kanske inte på bilden, men jeansen gick knappt att röra sig i. Fyfan, vad tänkte jag egentligen. (Som valde idrottsklass alltså, jeansen försvarar jag än idag - de var snygga ju.)

 
Ingen bild

hjon

14 juni 2008 14:33

På andra bilden där är ni ju fan porträttlika, du och idolen. Värsta.

Vi hade ingen avslutningskatalog i nian, men vi tog något slags klassfoto på våren där. Rubinrött hår i en liggande snäll och kort frisyr, lila batiktröja och en sån platt halvcentimeterbred guldplätterad halskedja. Jag ser ut som typ tolv. Nu vid trettio ser jag kanske ut som 18 och om det fortsätter så kommer det dröja till sextio innan jag ser ut som jag borde göra idag. Vad är det för fel på mig?

 
Ingen bild

Nina

23 juni 2008 12:02

hjon, din smickrare där! Du kanske fick äta mat full med konserveringsmedel när du var liten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards