Direktlänk till inlägg 14 februari 2008

Eller vad menar hon?

Av Igeln - 14 februari 2008 22:10

Jag läste nyss DN och stötte på en genomtänkt liten text.



I skolan där jag jobbar fick de inte heller rosor. Mina handelsettor sa idag att de ville göra någonting roligt imorgon. Så jag tänkte att vi kunde göra listor. De ska få rösta på klassens snyggaste och klassens fulaste, klassens populäraste, klassens ensammaste, klassens smartaste, klassens dummaste, klassens bäst klädda, klassens sämst klädda… Ja, man kan ju göra hur många bra listor som helst. Det här blir liksom ett roligt sätt att lära sig vart på skalan man befinner sig! Precis som med rosor. Vi måste hjälpa dem att växa upp och sluta dalta med dem. För de lär ju inte tänka på sin sociala status ungefär precis varenda jävla sekund i livet annars. Gnugga in det bara. Jag blir så less.

 
 
celina

celina

14 februari 2008 22:51

Hon den där Hanne låter jävligt bitter. Jag tror inte hon har fått någon ros någon gång... Det är det det handlar om egentligen.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

15 februari 2008 08:13

Celina: Ja, jag undrade det jag med. Istället för att ta ut sin hämnd på samhället i skepnad av en ond skurk i stil med, säg Jokern, så valde hon att skriva i DN. Antingen det eller så tycker hon synd om poppistjejerna som förtrycks såhär skamligt på deras stora dag.

 
celina

celina

15 februari 2008 09:46

Haha! JA förstås! Hon är en sån som var poppis under gymnasiet, gifte sig med en hockeyspelare, började jobba som frisör (alternativt på Hemköp), fick två barn, blev tjock och lämnad av hockeyspelaren och nu sitter och minns hur jävla snygg och populär hon var och hur många rosor hon fick i skolan på alla hjärtans dag. Där satte du huvudet på spiken! :D

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Spov

15 februari 2008 12:13

Celina: du syftar på Gulletussan? :D

(Har ni inte sett Mia och Klara så borde ni verkligen!)

 
celina

celina

15 februari 2008 15:11

Spov - Gulletussan? Mia och Klara? Que? Är det en film?

http://celina.blogg.se

 
Spov

Spov

15 februari 2008 22:13

Celina: Mia och Klara är ett humorprogram som sändes på SVT i höstas. Man får följa karaktärer de spelar, typ som i Kvarteret skatan men i min mening roligare. Gulletussan är en karaktär som finns där, Tabita - trashmamman som frida länkat till ovan, är en annan karaktär. Se hela serien! :)

http://spov.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Spov

15 februari 2008 22:15

http://www.youtube.com/watch?v=w5yTT6GpFQ4

Gulletussan! Inte det bästa klippet, men ändå!

 
Ingen bild

Spov

15 februari 2008 22:17

http://www.youtube.com/watch?v=t2HtcK6BsQg&NR=1

Hahaha! Okej, nu ska jag sluta spamma. :)

 
Ingen bild

Nina

17 februari 2008 03:21

Celina: Jag tror nog att hon var en poppistjej som ändå var intellektuell, typ var med i nån viktig förening. Och så blev hon kulturjävlajournalist sen.
Alltså en sån som ser ner på Gulletussan och Tabita.

 
Martin

Martin

17 februari 2008 10:56

Asså, nu tyckte inte jag att klippen var sådär hysteriskt roliga, de var roliga, men inte så man dog, men "Tabita" är banne mig det ultimata namnet i såna här sammanhang. Den som kläckte namnet ska ha en eloge.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

17 februari 2008 11:10

Spov: spamma på ba!
Martin: nu ska vi inte vara såna, tacka och ta emot Tabita med öppna armar!

 
Guffa

Guffa

1 mars 2008 04:59

http://www.youtube.com/watch?v=Iwfto_wy_yY

Den här är också rolig! :P

http://guffa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards