Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Igeln - 27 februari 2008 20:39

Kommentarer från en tvåa när de fick veta hur (ohyggligt) gammal jag är:

 

- Va!? Men du ser ju ut som TOLV!

- Ja, du ser ju ut som ett barn!

- Ja, eller kanske sexton i alla fall!

- Men då är ju du äldre än mina syskon!

- Du ser ut som en sån som precis flyttat hemifrån!

 

Och sen kom självfallet den obligatoriska slutklämmen:

 

- Men då måste du ju skaffa BARN!

- Vill inte du HA barn?

- Säg till din kille att ni måste skaffa barn!

- Jag skulle ha flera stycken om jag var så gammal som du!

 

Nämen.

(Och hur tänkte de? Att jag just gått ut gymnasiet, att lärarutbildningen är ett gymnasieprogram numera?) (Eller ska jag snarare tolka det som att jag upplevs som otroligt barnslig?)

 

Några tjejer tyckte faktiskt att det väl kanske var upp till mig när och om jag borde skaffa barn eller inte. Jag är ytterst tacksam, haha.

 

Som extra liten guldkant kan jag återge ännu en replikväxling från idag som kan gå till skolhistorien. Denna gång en etta:

 

- Fröken, i helgen var jag med åtta tjejer

- Oj, det var imponerande, alla samtidigt?

- Hm, nä, och det var bara sex stycken.

- Jaha, men jag är ändå imponerad!

- Ja, synd bara att du inte var en av dem!

 

Vad svarar man?

 

- Åldern börjar ta ut sin rätt, jag hör så dåligt nuförtiden...

 

var det jag i all hast fick fram.

 

Sen tittade vi på Full Metall Jacket, och alla höll som tur var käft resten av tiden. Kanske ska anamma den lärarstilen.

 

Andra repliker från samme unge herre tidigare veckor är för övrigt dessa:

 

- Fröken, jag har sålt min själ till Djävulen.

- Fröken, jag har druckit motorolja.

 

Och:

 

- Fröken, vi är dumma i huvudet.

 

Japp, så är det.


Edit: Men, asså, jag trivs ju! Som fan!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards