Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Igeln - 4 januari 2010 23:54

  


fyra deciliter äppeljuice

en kiwi

två teskedar riven ingefära

en halv galiamelon

tre nävar spenat



Mixa


Häll upp


Drick


Såja.



Sen jullovet började har jag gått upp X antal kilo. (Nej, inte tio. Något mindre.) Hur har detta gått till? Låt mig illustrera med exempelvis hur nyårsfirandet gick till. Nyår i fjällen. Sälen, Hundfjället. Friskluftigt så det förslår, där i tre dagar på ett ungefär, give or take ett par timmar. Frisk luft! Snö! Blå himmel! Skidsport! Heja!


Åkte torsdag, kom hem lördag.


Mesta motionen jag fick under dessa dagar var promenaden till närmsta ica för att köpa pasta carbonara-ingredienser på lördagkvällen. Väl hemma i Uppsala igen. Häpp!


Jag har suttit inne under nästan hela julledigheten. Tränat lite på måfå, halvhjärtat sådär. Ätit med något mer inlevelse, om man säger så.  


Idag fick det vara nog. Tog stavarna och stavade iväg till Gamla Uppsala och tillbaka. Täckjackan var genomblöt när jag kom hem. Av svett, herreminje. Och till kvällsmat serverades monsterdrycken.


Nya tider, nytt decennium, nytt, nytt, nytt. Ungefär som alltid vid den här tiden på året.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards