Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

EFIT(PEU)

Av Igeln - 7 februari 2009 01:11

Ett foto i timmen (på ett ungefär).


Det var liksom lite roligt att fota lite av sin dag igår, så jag tänkte att jag gör det till en sån därn grej idag dårå.


Klockan är strax efter 7. Min lunchlåda. Och justja, 14 flaskor med sprit som Niklas kom och gav bort igår. Han hade städat barskåpet tydligen.


Strax efter 8. Första koppen kaffe på jobbet.


Strax innan 9. Klassisk litteratur på schemat. Inga elever har kommit än.


Nu är klockan strax efter 10. Instruktioner.


11. Mer kaffe. Dubbel espresso för att vara exakt.


Typ 12. Fick hjälp av bibliotekarien att hitta lättlästa klassiker för de som behöver det.


Här har jag tappat lite tid. Nån gång vid 14. Ytterligare en läslektion är över. Det kan kännas rätt tomt när eleverna har gått ut och man är ensam kvar i rummet.


Tappade lite tid igen. Klockan är strax efter 16. Fredagsöl på Katalin.


Fredagstoalett på Katalin vid 17. Just pratat telefon med Maja, var tvungen att leta upp lite tystnad.


Klockan är typ 18. Kom hem. Busade med Assar. Kastade fångstfiltar över honom.


Vid 19 gick Snippe, Maja och jag och åt indisk mat. Jag var oproffsig och glömde fota maten när den kom in. Nåja, det var gott och det syns ju på den här bilden.


21. Fortfarande kvar.


Vid 22. Ångest i fast form. Tvätt som ska vikas. Imorgon, imorgon.


Nånstans mellan 23 och 24. Lektion i hur läskiga kontrollen fungerar. Kanske kan jag titta på tv helt på egen hand nu.


Borsten i egen hög person. Ungefär 24.


Strax innan 01. Vi tittade på film, Assar missade slutet.

 
 
Frida

Frida

7 februari 2009 10:16

Åh vad roligt! Här ska minsann härmas!

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Anders

Anders

7 februari 2009 11:44

Strålande bloggidé! Även jag rippar. (Det är nästan obehagligt sickna blogg-trendsetters vi är)

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Spov

7 februari 2009 15:30

Roligt, tyckte minsann jag å! Jag ska försöka ge mig på något liknande! Himla bra!

 
Ingen bild

Nina

7 februari 2009 17:23

Det var roligt att göra, så jag kommer lätt göra det igen, och alla är fria att härma! Det är däremot inte mitt påhitt, har sett det i några andra bloggar förr, så dessvärre kan jag tyvärr inte kalla mig trendesetter, buhu, buhu...

 
Frida

Frida

8 februari 2009 10:50

Nej, jag vet, "favoritbloggen" niotillfem gjorde ju nåt sånt där nyligen t ex. Men det är en kul grej! Får se om det kommer ett inlägg idag.

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

23 februari 2009 17:06

Även jag har kört EFIT (för flera år sedan), men glömmer datumen hela tiden, så jag lade av. Men det är rätt kul, så kanske jag ska börja igen.. http://fototimmen.se/

http://rackarns.se/mattebloggen

 
Paula

Paula

23 februari 2009 17:13

.org! .ORG!!! Jag skrev fel! http://fototimmen.org/ Förlåt!

http://rackarns.se

 
Paula

Paula

23 februari 2009 17:25

Fast den hade visst bytt adress heltåhållet: http://www.kludd.se/wp/efit/

http://rackarns.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards