Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Icke Godkänd

Av Igeln - 15 januari 2009 23:02

Det är betygsättartider. För er icke-lärare kanske det låter konstigt, terminen tog ju slut innan jul, men nej. Betygen sätts senast på måndag. Just nu hatar jag att vara lärare lite grann. Jag hatar att behöva göra någon besviken. Och några kommer att bli besvikna. Jag känner mig icke godkänd som lärare. Det fattas en viktig del av personligheten. Den som gillar att bedöma. Fast kanske att ingen gör det ändå. Så länge det inte handlar om MVG. MVG är roligt att sätta. Och jag sätter ändå fler såna än IG. Alltid nåt.


Det får jag trösta mig med nästa vecka när de kommer att titta på mig med hundögonen (alternativt gallskrika ilsket) och fråga varför, varför, varför de inte fick det betyg de satsade på.

 
 
Anders

Anders

16 januari 2009 14:04

Jamen fy fan vad svårt det där verkar! Inte avundsjuk.

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

16 januari 2009 16:56

Ja, då är jag övertygad om att du har en mycket bra motivering som du kan framföra på ett ödmjukt och bra sätt - eftersom jag känner dig utan och innan ;D Eller kommer min övertygelse av att Puff valt dig till vän och satt dig högt - litar på hennes omdöme, helt enkelt :) Dessutom tror jag att det är mycket lättare för en lärare som är poppis bland eleverna att framföra såna här saker, och det du berättat förut här i bloggen, tyder ju på att du är en sådan lärare.
Annars får du ge dem en länk till den här posten så att de förstår hur o-roligt du tycker det är att såga - tänk en lärare som njuter av det! Huuuu! (jag är övertygad om att de finns, det är de där som inte klarar eller vill kommunicera med eleverna).

http://rackarns.se/mattebloggen

 
Ingen bild

Nina

18 januari 2009 17:45

Anders: Nej, det är absolut det sämsta med det här jobbet.

Paula: Oh, vilket beröm, nu rodnar jag! Tack! Vi får se i veckan vilka reaktioner jag får...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards