Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Igeln - 30 januari 2008 10:04

...hade jag tänkt skriva ett litet hyllningsinlägg till Apoteket Apan, eftersom de gjorde mig på extra bra humör igår. Särskilt Processen livet byråkratin hjälpte till. Bytte en skiva mot ett tillfälle att få tillbaka ett par kvarglömda vantar med Jon. Kom på mig själv med värsta varggrinet när jag lyssnade på musiken när jag kom hem.

Fina killar och fin tjej, domdära.


Av Igeln - 30 januari 2008 09:42

Skulle vara ambitiös och ta 7:19-tåget fast jag inte har lektioner förrän 10:25. Sprang ut till cykeln och upptäckte att det inte snöade lite, som jag trodde, utan mycket. Och blött.


Cyklade till stationen, köpte dyr lunch på Pressbyrån och fick servetter av killen i kassan eftersom han tyckte synd om mig. Det rann nämligen smält snö och mascara i hela ansiktet på mig.


Tåget var inställt. Fick sitta och trängas med arga, fuktiga människor i 40 minuter. Började frysa, eftersom jag i min enfald trodde att det var lite vår och tog på mig mina converse imorse.


Fick även trängas på tåget eftersom det var dubbelt så många som klev på det än i vanliga fall. (Slapp i alla fall vagnen med lågstadieklassen...)


Köpte macka i skolkafeterian. Den smulades sönder när jag tog bort plasten.


Snart utvecklingssamtal med mina elever . Ååååh.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards