Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Ilsk

Av Igeln - 30 januari 2008 09:42

Skulle vara ambitiös och ta 7:19-tåget fast jag inte har lektioner förrän 10:25. Sprang ut till cykeln och upptäckte att det inte snöade lite, som jag trodde, utan mycket. Och blött.


Cyklade till stationen, köpte dyr lunch på Pressbyrån och fick servetter av killen i kassan eftersom han tyckte synd om mig. Det rann nämligen smält snö och mascara i hela ansiktet på mig.


Tåget var inställt. Fick sitta och trängas med arga, fuktiga människor i 40 minuter. Började frysa, eftersom jag i min enfald trodde att det var lite vår och tog på mig mina converse imorse.


Fick även trängas på tåget eftersom det var dubbelt så många som klev på det än i vanliga fall. (Slapp i alla fall vagnen med lågstadieklassen...)


Köpte macka i skolkafeterian. Den smulades sönder när jag tog bort plasten.


Snart utvecklingssamtal med mina elever . Ååååh.

 
 
celina

celina

30 januari 2008 18:51

Jag tror komplett att det har varit synd om varenda jävel som varit tvungen att gå utanför dörren idag. Sånt här väder borde inte få finnas! Och du... i bloggerivärlden är man inte anonym och hemlig och osynlig mer än ett par dagar. Jag är LIVRÄDD för att någon av mina arbetskamrater ska hitta min blogg. Jävligt smart att döpa den efter mig själv. Mm. Ett mycket smart drag.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

30 januari 2008 21:54

Celina: Jag räknade med några dagars hemlighet så att jag kunde vänja mig vid tanken, men nu känns det ok att outa sig. Men att jag kallas igeln lär mina lärarkollegor aldrig få höra...

 
Dr Knark

Dr Knark

30 januari 2008 22:57

Mest synd var det om oss brevbärare, vi led. Den nya inofficiella policyn med inga sjukvikarier är mycket populär. Det tog iofs bara någon månad innan den här brevbärarkollegan visste att du artbestämts till igel.

http://grotmyndigheten.blogspot.com

 
Ingen bild

Le Punkrocker

31 januari 2008 13:47

Dr Knark: Jag led storligen med er på den korta biten mellan tåget och hemmet, där jag och cykeln valsade fram. Hoppas att du fick energin och hoppet tillbaka sen, kanske med hjälp av en fiberrik och drogfri gyllene banan?
Lärare är btw aningen mindre obsevanta än brevbärare tror jag. Mindre intresserade av sin omgivning kanske. Eller så har de bara inte förmågan att få mig att prata konstant i tre timmar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards