Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Bilder av ett svunnet vardagsrum

Av Igeln - 7 juli 2008 12:33

Även mitt vardagsrum (och sovrum för den delen) är nedpackat eller flyttat. Jag sitter i det nu och skriver, och det känns ganska tomt. Jag skulle kunna använda golvet som ett dansgolv, och vem vet, kanske jag gör det om en stund. Musikutbudet är dock lite begränsat, alla skivor har flyttat till Linnégatan och jag har bara datorn och alla mina spellistor att tillgå, men nog går de att dansa till de med. Om man är lite okonventionellt inställd till dansmusik, vilket jag är, kanhända. Jag kanske borde skriva "röra sig till musik" istället. Vad som borde spelas för tillfället är den här skivan, den inleder oftast mina storstädningar, och storstädning är just vad jag borde hålla på med. Skivan finns inte på min dator, och kanske är det just därför jag inte städar heller. Jag borde plocka ihop alla småsaker, sortera, slänga och bära ner till källaren, men jag sitter här och glor på en skärm istället. Jag får väl kombinera städande och dansande, kanske till det här, som spelas just nu.


Såhär såg rummet ut för någon dag sedan:


Nedpackning av skivor är påbörjad. Snippe sorterar ut de skivor vi har gemensamt.


Utsikten från mitt fönster. Den finns förstås kvar...


En vägg. Skata, Surt sa räven och ett Knytt.


En hylla med 25 fack, varav 20 fyllda med böcker. Av dessa böcker får nu en exklusivt utvald skara trängas i 8 fack, övriga får kura ihop sig i ett skafferi. Det känns hårt.


Utsikt från sängen. Bland annat ser man fina lampan från mormor och morfars hem.


I fönstret.


 Det är här jag sitter, bänken har fått en liten frist. Den får tyvärr inte följa med till nya bostaden, det känns lite trist. Vi har hängt ihop länge.


En fåtölj i solsken.


Fler tavlor med motiv från Vem ska trösta Knyttet? och lite av sovalkoven.


 Spegeln får inte följa med, och bordet har ingen riktigt bra plats vad jag kan se just nu. Det känns också hårt. Vi har hängt ihop ännu längre.


Så. Det var det rummet. Nu ska jag börja packa ner mer av mitt liv. Och kanske dansa lite.


 
 
celina

celina

7 juli 2008 13:34

Det måste kännas lite sorgligt. Att allt det fina inte får följa. Jag sitter här och funderar på hur jag ska göra med vissa av mina möbler. Vårt vardagsrum som tidigare var så tomt och ekande känns nu helt huxflyx övermöblerat pga dvs fynd som jag inte kunde låta bli att köpa.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

7 juli 2008 22:20

Jo, det känns lite sorgligt. Även fast jag själv tycker att de inte skulle passa in längre så känns det ju lite som ett svek eller nåt, jag vet inte. Jag har varit så nöjd liksom, och nu får det stå en massa fina saker och damma i en källare. Det jobbigaste hittills har nog varit att alla böcker inte fått plats iofs. Å andra sidan så har vi ju skaffat nya möbler som jag är sjukt nöjd med, och det känns faktiskt finfint att flytta, trots sveket mot de gamla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards