Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Igeln - 4 juli 2008 17:29

Delar av det ligger i lådor, delar av det finns numera i ett annat kök. Jag lät dock skåp, golv, väggar och tak vara kvar.


 Hålet i väggen. Mina vänner och vänners skivor på andra väggen. Suriga katten på kanten.


 Egenhändigt målat köksbord. Det går nu ett ovisst öde till mötes.


 Men stolarna får leva vidare med mig!


 Hyllplanen får bo kvar men teburkarna och Saltå Kvarn-sakerna hänger med mig.


 Två gröna kannor; en större, en mindre. Och en pall och kattmat.


 Surkatten framifrån (han ligger nedpackar i tidningspapper för tillfället, surar säkert mer än vanligt), kylskåp med Ace, Beatles, Kråka mfl. Och Mumin och Mårran på väggen.


 Dessa fick följa med, en fick ett ny bo på balkongen, gissa vem.


 Sist men inte minst; en tvångstanke. De gånger Assar är inne när jag går hemifrån kollar jag att spisen är avstängd i runda tal kanske 6 gånger...

Av Igeln - 4 juli 2008 11:42

Man kan tro att jag inte bloggat för att jag och sambon (Assar) har varit upptagna med detta:


 (Ja, Gubben i månen är min pappa)


Att vara heta i solen, respektive coola i skuggan. Men så är det inte. Det här är en falsk bild, den visar endast en stulen timme igår. I själva verket har jag börjat montera ned mitt hem. Köket och halva vardagsrummet är numera ett minne blott. En nystart på Linnégatan har påbörjats. Jag har ont i knän, rygg och händer. Men idag arbetsvägrar jag. Nu ska det bli fler än en stulen timme på gräsmattan i solen, jag och Assar, saft och bok. Lugn och ro. Sol och sommar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards