Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Igeln - 9 juni 2008 22:37

Jahaja. Såhär såg jag ut när det begav sig. Hittade inga bilder på mig, tröjan och snedlugg, men två av tre är ju inte helt fel. Åherregud, så liten man var. Och argsint.


  Skolfotot till niornas avslutningskatalog. Åh, jag var så arg minns jag, min ena klassföreståndare hade just sagt någonting som gjorde mig skitförbannad. Vad han sa har jag däremot glömt bort.


Ytterligare ett skolfoto, men här är jag ett år äldre, går alltså i ettan på gymnasiet, närmare bestämt Fyrisskolan, och vantrivs nåt så fruktansvärt. Grät varje dag. Trösttröjan är på. Tillslut fick jag byta till världens bästa Skrapan (dagen innan jag fick veta att det gick att byta hade jag bestämt mig för att hoppa av skolan om inget kunde göras). Slitet foto, tyvärr det enda som finns kvar vad jag vet.


Och så kunde jag inte låta bli. ÅherreGUD vad jag såg ut. På festival, Lollipop för att vara exakt. På den här tiden tvättade jag mitt hår med tvål om någon är intresserad av hårvårdstips för att få till ett sånt tjusigt ris som på bilden.

Av Igeln - 9 juni 2008 19:29

När jag var i mitten av tonåren gick jag alltså omkring i denna tröja. Passformen var perfekt, XL, precis som det skulle vara. En av de gångerna jag strosade runt i den har blivit historisk, det var Helene, som kommit från Hudiksvall för att hälsa på mig, och jag som gick på gågatan i Uppsala, i närheten av Åhlénshuset. Då ropar någon LED ZEPPELIN! till mig, en sån där farlig kille var det som ropade visade det sig när jag tittade efter. Jag fnissade nöjt (särskilt eftersom Helene fick bevittna detta stolta ögonblick) och gick vidare i min fina, fina tröja.


Flera år efteråt har det framkommit att det var Snippe som var den tuffa killen som ropade. Mötet satte så djupa spår att vi båda minns tillfället - it was liksom ment to be! (Jag vet att jag skrivit om detta nån gång tidigare nånstans, men jag kommer inte ihåg var! Jag ber mina nära och kära om ursäkt för eventuell upprepning).



 Magisk tröja 


Här är två låtsasfemtonåringar på trettioårsfest. Observera att Snippe är klädd som Snippe oftast är klädd. Det enda som hänt med honom de senaste femton åren är väl att håret först blivit längre och sedan lite kortare igen. Han har inte ens bytt storlek på tröjorna, till skillnad från femtonåringen till vänster.



 

Observera även vad som hamnat i centrum av bilden till höger.

 

För övrigt var det en mycket trevlig helg. Fint sällskap, fint väder, fin stad (Trollhättan) och fin bäddsoffa att sova i. Mindre fint var det att sitta sex timmar i en bil i det fina vädret både på dit- och hemvägen. Eftersom cd-spelaren gav upp efter tre minuters bilande var det enda i musikväg som fungerade ett kassettband med Dynasty och mer eller mindre halva Lick it Up. I sex timmar. Sex timmar solsken i bil utan AC. Hard Times i dubbel bemärkelse.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards