Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

15+15=30-årsfest

Av Igeln - 9 juni 2008 19:29

När jag var i mitten av tonåren gick jag alltså omkring i denna tröja. Passformen var perfekt, XL, precis som det skulle vara. En av de gångerna jag strosade runt i den har blivit historisk, det var Helene, som kommit från Hudiksvall för att hälsa på mig, och jag som gick på gågatan i Uppsala, i närheten av Åhlénshuset. Då ropar någon LED ZEPPELIN! till mig, en sån där farlig kille var det som ropade visade det sig när jag tittade efter. Jag fnissade nöjt (särskilt eftersom Helene fick bevittna detta stolta ögonblick) och gick vidare i min fina, fina tröja.


Flera år efteråt har det framkommit att det var Snippe som var den tuffa killen som ropade. Mötet satte så djupa spår att vi båda minns tillfället - it was liksom ment to be! (Jag vet att jag skrivit om detta nån gång tidigare nånstans, men jag kommer inte ihåg var! Jag ber mina nära och kära om ursäkt för eventuell upprepning).



 Magisk tröja 


Här är två låtsasfemtonåringar på trettioårsfest. Observera att Snippe är klädd som Snippe oftast är klädd. Det enda som hänt med honom de senaste femton åren är väl att håret först blivit längre och sedan lite kortare igen. Han har inte ens bytt storlek på tröjorna, till skillnad från femtonåringen till vänster.



 

Observera även vad som hamnat i centrum av bilden till höger.

 

För övrigt var det en mycket trevlig helg. Fint sällskap, fint väder, fin stad (Trollhättan) och fin bäddsoffa att sova i. Mindre fint var det att sitta sex timmar i en bil i det fina vädret både på dit- och hemvägen. Eftersom cd-spelaren gav upp efter tre minuters bilande var det enda i musikväg som fungerade ett kassettband med Dynasty och mer eller mindre halva Lick it Up. I sex timmar. Sex timmar solsken i bil utan AC. Hard Times i dubbel bemärkelse.

 
 
Frida

Frida

9 juni 2008 20:02

Haha, vad roligt! Kan du inte slänga upp en autentisk 15-årsbild också?

http://vad-frida-sa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards