Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Nina är det nya Tina

Av Igeln - 22 maj 2008 21:00

Mitt matintag de senaste dagarna har varit av det tragiska slaget. Igår var det grå pasta med burktillbehör både till lunch och middag. Blek mat. Idag bestod frukosten av en proteinshake införskaffad på Sats igår, en gammal banan stulen från Sats personalrum igår och en knäckebrödsmacka med leverpastej från igår (men gjord av mig själv, av produkter jag själv hade hemma) som övergått till att vara mjuk. Alltså mjuk. Som i att man kunde vika den dubbel utan att ett endaste knaster hördes. Lunchen bestod av ärtsoppa och ännu en stulen banan. Grått och brunt. Och blekt. Jag tänkte att jag lika gärna kunde köra på samma gamla tema (eller i ärlighetens namn, jag var så illa tvungen) när jag lagade middag, min ekonomi tillåter inte att jag gör annat än länsa, rensa och rota i kyl, frys och skafferi. Allt är ju ändå åt helvete, så varför bry sig. Det är ju energi i vilket fall.

 

Tänkt och gjort, jag hittade några ensamma fiskpinnar i frysen. Till dem trodde jag att enda alternativet var fiberpotatismos (gråare än vanligt mos) men så hittade jag en påse vildris långt inne i skafferimörkret (med bland annat bruna korn alltså). Okej, lite bättre. Och så hittade jag en tredjedels rödlök, en gammal ledsen gurka, och matlagningsyoghurt i kylen. Längst bakom alla burkar även en halvtom burk med röd stenbitsrom. Broccoli och spenat i kylen.

 

Och ja jävlar! Det blev nog det godaste jag ätit på länge! Yoghurt, stenbitsrom, rödlök och citronpeppar blev en ypperlig sås. Ypperlig! Vildris och spenat passade varandra som hand i handske.

 

Jag blev så stolt att jag fotade min skapelse.




Kokboksmaterial, lätt.

 
 
Melina

Melina

23 maj 2008 10:21

Grattis till middagen som lagades på en spik! Jag tycker att du ändå verkar upprätthålla ett hyfsat näringsvärde i din mattragik. Jag har ätit en 70%-chokladkaka till middag två dagar i rad denna vecka. I går åt jag både varm lunch och varm middag, det kändes som en triumf. I helgen tänkte jag laga rotsaker och nyttiheter för att kompensera misären och styra upp livet. Det är ett äventyr att handla rotsaker, jag menar...hur f-n ser en palsternacka ut? Eller svartkål, brunkål och fulkål eller vad det heter. Helt okänd värld för mig, men man måste ju börja i någon ända. Nåväl. Ha en fin helg! J.Babakova

http://soul.webblogg.se

 
Ingen bild

Nina

23 maj 2008 18:01

Haha, jo, jag läste om dina matvanor. Ja, men mörk choklad anses vara väldigt nyttigt, inte sant?

 
Melina

Melina

25 maj 2008 15:22

Jo det sägs ju det, men rekommenderat dagligt intag är nog inte en om dagen... :/

http://soul.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards