Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Mera misär. Nästan.

Av Igeln - 6 maj 2008 22:29

(Idag frågade förresten en elev mig vad misär betyder. Det var nästan lite svårt att förklara fast jag använder ordet nästan dagligen.)


22 nationella prov är rättade. 11 IG, 5 osäkra, 5 G och 1 kanske VG (är inte säker än). 7 kvar att rätta. Jag orkar inte. Jag vill ta en dusch, spola bort mascararänderna från tv-tittandet och den intorkade svetten från joggingrundan till Gamla Uppsala (såg ingen filminspelning den här gången men fina mosippor och solnedgång). Jag är less nu. Jobb, jobb, jobb. Blä, blä, blä. Imorgon ska jag brottas med en klass angående ett provdatum också. Måste klä på mig stålhuden. Jag vill inte behöva gå ner i tvättstugan och hämta tvätt. Jag vill inte ut och ropa på en katt som säkert gör som vanligt i såna här situationer - vägrar komma in. Lilla skitkatt. Jag vill inte att Snippe ska spela i Stockholm ikväll.


Åhej - ta ett djupt andetag. (Jag skiter i att rätta resten. Det får bli en sen natt imorgon. Nationella prov och ett gäng noveller. Jag hatar att ta hem jobb.) Andas in, andas ut. Gå ner i källaren, gå ut på gården, gå in i duschen, gå ut ur duschen och gå och lägg dig. Bädda ner dig och skitkatten. Med ens!

 
 
Martin

Martin

7 maj 2008 11:23

Filminspelning i gamlis? Det måste har varit Johann du såg. Det var festligt. Värden ä så liiiten dårå.

http://radarminnet.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

7 maj 2008 20:59

Vaddå, var han riddare eller präst eller nåt? På en av högarna?

 
Martin

Martin

8 maj 2008 09:46

Han var nog kameraman. Men riddare och präst låter inte riktigt som det han gjorde. Det kanske är poppis att spela in film där ute? De var nog mest i kyrkan förresten, tror jag.

http://radarminnet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards