Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Igeln - 6 maj 2008 22:29

(Idag frågade förresten en elev mig vad misär betyder. Det var nästan lite svårt att förklara fast jag använder ordet nästan dagligen.)


22 nationella prov är rättade. 11 IG, 5 osäkra, 5 G och 1 kanske VG (är inte säker än). 7 kvar att rätta. Jag orkar inte. Jag vill ta en dusch, spola bort mascararänderna från tv-tittandet och den intorkade svetten från joggingrundan till Gamla Uppsala (såg ingen filminspelning den här gången men fina mosippor och solnedgång). Jag är less nu. Jobb, jobb, jobb. Blä, blä, blä. Imorgon ska jag brottas med en klass angående ett provdatum också. Måste klä på mig stålhuden. Jag vill inte behöva gå ner i tvättstugan och hämta tvätt. Jag vill inte ut och ropa på en katt som säkert gör som vanligt i såna här situationer - vägrar komma in. Lilla skitkatt. Jag vill inte att Snippe ska spela i Stockholm ikväll.


Åhej - ta ett djupt andetag. (Jag skiter i att rätta resten. Det får bli en sen natt imorgon. Nationella prov och ett gäng noveller. Jag hatar att ta hem jobb.) Andas in, andas ut. Gå ner i källaren, gå ut på gården, gå in i duschen, gå ut ur duschen och gå och lägg dig. Bädda ner dig och skitkatten. Med ens!

Av Igeln - 6 maj 2008 22:10

Tittade just på Klass 9a och började gråta. Stora tårar bara rullade nedför kinderna. Såhär kan jag ju inte hålla på.


För övrigt kommer jag nog att sakna särskilt en av mina treor väldigt mycket, den klass jag har haft i svenska både när jag hade praktik andra och tredje gången och den här terminen både i svenska och i religion. Den klassen som bjöd med mig på deras middag (på torsdag blir det grekisk restaurang). Kanske blir det tårar som rullar på avslutningen också...


Jävla bölande.

Av Igeln - 6 maj 2008 17:02

Jag tror att jag ska lära mig att uppskatta svart kaffe. Det känns som en bra sak att göra. Praktiskt. Jag ska börja öva snart, men först ska jag tvätta en stor och tråkig tvätt. Och sen ska jag rätta resterande nationella prov i svenska. Om jag minns rätt från igår så har jag godkänt en och inte riktigt bestämt mig för två. Resterande tio  jag gått igenom ligger på IG. Jag frågade en annan svensklärare om jag missuppfattat provet imorse, jag fick lite ångest igår kväll när jag inte lyckades godkänna fler. Hon sa att jag inte missuppfattat någonting. (Men! Några av mina tjejer har tydligen fått både VG och MVG fick jag höra idag. Stolt mor! Jag menar lärare! Eh.)


Nåväl. Tvätt vare. Sen öva. Öva och rätta. Och nånstans nångång ska jag klämma in en joggingtur eller ett cykelpass. En tupplur är dock vad jag fantiserar mest om.

Av Igeln - 6 maj 2008 14:41

Jo, Snippe verkar vara mer intresserad av människor än vad jag är. Han fotar människor och jag växter och saker. Här är bland annat bilder från Valborg och Danmark.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards