Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Ensam hemma

Av Igeln - 9 augusti 2008 12:06

Nu är jag ensam hemma för första gången. Nästan ensam i staden känns det som. Snippe, Maja och tio andra av mina vänner tar snart flyget till New York. Och här sitter jag. Anledningen till att jag sitter här och inte snart på ett plan till New York är att när resan planerades tidigt i våras visste jag inte om jag skulle ha ett jobb den här höstterminen eller inte. Alltså, jag visste inte om jag skulle stå på ruinens brant eller inte. Dessutom, skulle jag ha ett jobb (antingen en fortsättning på min anställning eller ett helt nytt om jag inte skulle få fortsätta vikariera) skulle resan krocka med terminsstarten, och det skulle väl kännas sådär bra att missa första dagarna. Så då blev det så att jag istället sitter framför en dator och lyssnar på Otis Redding (Mister Pitiful just nu, lämpligt nog). Men. Faktiskt. Jag känner mig inte som någon pitiful person, inte så värst i alla fall. Visst vore det roligt, men… jag känner inte att jag missar något, och det är rätt konstigt. Jag brukar känna att jag missar något om jag får veta att två kompisar träffas på stan utan mig. Nu träffas elva av minna vänner och min pojkvän i New York. Jag kanske förnekar mina känslor, jag vet inte. Kanske har jag nog med att bo in mig, nu har jag några dagar på mig att känna att lägenheten är MIN. Jag kan gå omkring naken och bekväm, lyssna på samma musik om och om igen utan att bli hånad. Ligga som en sjöstjärna i sängen och kolla på film, gå på toaletten med öppen dörr. Oändliga möjligheter att roa sig med andra ord! På torsdag får jag återgå till det som ska bli vardag. En helt ny vardag! Att bo ihop, på rikt, allt färdigt, alla boärenden klara, bara bo. Somna tillsammans, vakna tillsammans, komma hem från jobbet, äta middag tillsammans. Sånt där man gör på vardagarna.


Men det kommer nog att kännas lite tomt fram tills torsdag. Lite nytt och ovant. Och jag kommer att sakna min prickiga pojkvän. Tur att jag har Assar som sällskap. Annars skulle jag nog gråta lite nu. På allvar.

 
 
Ingen bild

hjon

9 augusti 2008 21:34

Har du tur kanske något unikt händer dig medan du är själv. Det kan vara väldigt skönt att vara själv en tid. För mig blev det bara en halv dag, men jag sprang tre kilometer, bättrade på mitt humör, plockade ur diskmaskinen och gjorde ugnspannkaka.

 
Ingen bild

Nina

11 augusti 2008 00:07

Ja, jo... Förutom de timmar jag umgått med min far har jag gått en promenad i Fålhagen, vädrat Assar i Linnéträdgården (vilket innebar att jag klättrade över planket två gånger eftersom han föredrar att använda mer alternativa ingångar än grinden) och lagat spaghetti och korv. Helt ok dag, kanske inget unikt. Än. Det är ju en dag imorgon också.

 
Ingen bild

Sofia

14 augusti 2008 22:11

Men nu är vi hemma... och du missade kanske lite.
Kul med länkningen. Får jag göra detsamma?

 
Ingen bild

Nina

17 augusti 2008 11:36

Sofia: Klart du får! Och välkommen hem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards