Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Not much fun in Stalingrad

Av Igeln - 28 mars 2008 11:46

Igår var jag ju repänka, så jag tillbringade kvällen tillsammans med Graham, John, Michael, Terry 1 och 2, Michael och Eric istället. Jag tände ljus, drack vin och åt choklad och valnötter, de stod för underhållningen. Kändes lyxigt och medelålders. Det ska böjas i tid, det som kulturtant ska bli. Jag tror Assar blev lite svartsjuk eller tyckte att jag var tråkig, för han protestplacerade sig under soffan resten av kvällen. Ville inte komma fram.

 

Imorse vaknade jag strax efter sju av att posten ringde och frågade om jag ville vicka lite som brevbärare (det var förstås en verklig människa som framförde postens önskan, LG heter han och pratar bred skånska. Nyvaken som jag var förstod jag ungefär hälften av vad han sa. Undrar om han märkte det? Jo. Jag tror han är van). I alla fall. Jojo! Inte en chans nånstans att jag skulle släpa mig upp för att irra omkring som bortkommen lantbrevbärare resten av dagen. Bara att lägga på luren och försöka somna igen. Jag tror att Assar tyckte lite synd om mig då, för han kravlade fram från soffgömstället och la sig på min arm och sjöng små vaggsånger tills jag somnade om. Drömde att jag desperat letade efter mina brevbärarkläder och att jag bar Assar på ryggen i stark blåst.

 

När jag väl steg upp på riktigt beslöt jag mig för att servera mig kaffe, juice, rivet äpple med kanel och keso, stekt ägg och bacon till frukost. Lyx igen! Synd att min DN-prenumeration gått ut bara, nu fick jag sitta och läsa gamla serietidningar till kaffet istället. Kanske vägde det upp gårdagens vuxenpoäng lite.

 

Jaha. Och det var det. Nu har jag inget mer att uträtta idag. Ingenting! Det känns lite konstigt. Tänkte förstås träna vid 18. Och borde förstås läsa igenom lite elevuppgifter så att jag slipper göra det i helgen. Men jag vill inte. Jag lägger mig i soffan och stirrar i taket eller i en bok så länge. Det här är skivan som får utgöra soundtracket för stunden.

 

Det här var bland annat vad killarna bjöd på igår (och jag veeeet att jag är tjatig, men jag kan inte låta bli. Jag har en intensiv pytonperiod just nu):



 
 
celina

celina

28 mars 2008 13:32

Skön dag. Önskar jag också fick vara ledig. Jag är grymt sugen på att läsa ut min bok, men när jag har jobbat hela dagen så orkar jag liksom inte ägna mig så koncentrerat åt boken som den faktiskt förtjänar. Så då låter jag bli den och glor på dumburken istället.

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

31 mars 2008 14:20

Min antennsladd är alltid urdragen ur min tv för att den är i vägen annars, så därför kollar jag typ aldrig på tv längre. Ibland saknar jag det. Höjden av lathet! Jag orkar inte stoppa i sladden!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards