Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

Hårfager folklivsfanatiker

Av Igeln - 11 mars 2008 22:15

Vill man vara svartigel får man lida pin. Först stå ut med en halvtimmes kliande hårbotten, men det kan jag ta. Det dryga kommer sen. På grund av mina vitmålade badrumsväggar måste jag sitta ner på golvet när jag ska skölja ur håret, annars får jag stänktapeter. Visserligen går stänken bort med citek och tålamod, men tålamod är det dåligt med hemma hos mig. Så jag sitter ner, inträngd i ett hörn av duschen och spolar vatten över mig tills faran är över. Nu är det gjort. Förnedringen är avklarad för den här månaden. Nu slipper jag dessutom jobba i keps. (Det är inte förnedrande att jobba i keps (var tillochmed uppskattat av ett flertal elever idag, kanske kommer de att använda mig som försvar när nån äldre lärare tjatar om kepsförbud på lektioner?), men att sitta i ett hörn på golvet i duschen känns lite ovärdigt...)


Nu är jag pigg igen. Vafan, jag ska ju sova nu. Assar sover inte heller längre. Nyss levde han rövare i hallen och skrek att han skulle ut och bajsa. Blev inget av med den saken. Det finns en nödfallslåda. Kan jag förnedra mig i badrummet så kan han.


När jag satt och väntade på att färgningshalvtimmen skulle passera hittade jag bland annat ett klipp med Job. Kanske är det bara jag som uppskattar honom. Kanske måste man ha lyssnat en del på radioprogrammet för att förstå storheten. Kanske. Mest tror jag att jag gillar Job för att det bor en västerbottnisk folklivsfanatiker i mig också. Nu är vi två.


Lite seg länk, men ha tålamod! Pausa en stund och vattna blommorna, kolla temperaturen eller nåt.



 
 
Martin

Martin

12 mars 2008 09:50

Jag röstar på en hink med vatten som du doppar ner hela huvet i, och håller det där en stund... Men det kanske är förnedring det också?

http://radarminnet.blogg.se

 
celina

celina

12 mars 2008 14:19

Aaaahaha! Jag fick TJUR som kod. ååå vad roligt. Alltså den där snubben. Jag tycker att det roligaste med honom är hur han pratar. Det han säger är egentligen inte jättekul, men det gör inget eftersom man börjar fnissa bara han öppnar munnen. Jag tycker det brukar vara roligare i radio. Kanske blir det för mycket i det här forumet?

http://celina.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

12 mars 2008 22:21

Martin: Ska prova det nästa gång...

Celina: Jo, det han säger är fan jättekul det med, men det är lätt bättre i radio, iaf om man jämför med det här. Det var det enda klippet jag kunde hitta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards