Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Las Vegas, Birka Paradise - sammalika.

Av Igeln - 20 april 2010 22:41

   

   


Som sagt, sak samma vare sig i Las Vegas eller på Birka Paradise - Videoklubben är på G! 


Annars blir det inget mer resande den här månaden. Planen var att jag skulle åka till Lübeck på studieresa med två klasser och mitt arbetslag nu på torsdag men jag ställde in idag. Och det var som om en sten fick vingar och flög bort från mina axlar. Jag har ansvaret för det nationella provet i svenska i år, och jag håller på och nojar järnet varje dag nu. Räknar salar, räknar elever, räknar datorer, räknar vakter. Skriver information, delar ut information, redigerar information, återkommer med ny information. Jag skulle dö av nojighet om jag var tvungen att åka ifrån skolan dagen INNAN D-day. Nu känner jag mig trygg. Jag kan vara på skolan klockan 5 på morgonen och förbereda på fredag om jag så önskar. Just nu önskar jag bara vara där klockan sju, men dock. Jag kan. Om jag vill.


Fredag klockan 07:05 ska jag (med kaffekopp i hand i stället för sittandes på en buss) och dataansvarig gå runt och kolla alla salar, placera ut extradatorer, papper, pennor och gem. Små tomtenissar. (Ska vi vara alltså, inte placera ut.) På torsdagen ska jag preparera salarna; se till att det finns papper till skrivarna, att bänkarna står som de ska...


Jag är fortfarande lite grön och jag har ansvar för att det ska flyta fint, inte bara att det funkar att skriva för mina elever, utan för alla som skriver provet. Det får liksom inte gå fel. Då måste jag nämligen begå harakiri. Såna är reglerna. Tror jag.


Jag tror att läraren som arrangerar resan blev lite ledsen dock. Så istället för några kilo sten på axlarna har jag en liten råtta som gnager i min mage. Jag vet inte hur jag ska bli av med den.

 
 
Frida

Frida

21 april 2010 16:58

Bra klövföring från Bärilds sida på båtbilden...

http://vad-frida-sa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berra

21 april 2010 17:46

Skönt att det ser ut som om jag inte bytt skjorta sedan juni... Ny hatt i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards