Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Igeln - 11 mars 2010 22:31

När jag fyllde år fick jag nyutgåvan av Alice i Underlandet av lärarna, bland annat med motiveringen att "utan den hade varken varken Monty Python eller Beatles blivit vad de blev" och det utan att de ens visste att dess ypperliga konstellationer av engelsmän råkar vara två av de viktigaste beståndsdelarna av ett igelliv - snacka om lyckträff!


Igår gick igelfamiljen på bio - min present till far på födelsedagen; middag och Alice i Underlandet - på bio alltså. En hit må jag säga.



På vägen till den plats jag skulle möta mamma och pappa på gick jag och lyssnade på en lista (drottningen av listor, det är mitt mellannamn), dagen till ära var det "igelns 60-tal" och låten jag fick stoppa när jag kom fram var White Rabbit. Som handlar om... ja, Alice såklart.



Och den fick mig att börja fundera på en bok jag fick av Helene för 14 (fjorton! Gaaah!) år sedan; Go ask Alice. "Go ask Alice, when she's ten feet tall" sjunger hon, och hm, det måste ju vara ett citat som lånats till boktiteln? Kollade upp boken, och ja - så är det ju såklart. Och jag fastnade där jag satt i soffan och bläddrade. Jag plöjde den på engelska för 14 år sedan. Nu måste jag läsa om den.


Alice, Alice, who the fuck is Alice?


Tjejen i mitt liv verkar det som.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards