Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Igeln - 16 februari 2010 22:27


Förbluffad, förstummad, förvånad, modfälld, mållös, nedslagen, omtumlad slokörad, vimmelkantig och överraskad ges som förslag på översättning av "dazed" enligt woxikon. Åtminstone sju passar in på mig idag. Man skulle kunna ha ett tisdagsporträtt av en igel under rubriken för att illustrera ytterligare.


En helt jävla värdelös tisdag. Tisdagar är jävulens påfund, believe you me. Trött och knappt vid liv efter måndagen och ännu så låååångt kvar till nästa lediga dag. Lektioner som byter av varandra med fem minuters mellanrum, från morgon till eftermiddag. På språng från att jag kliver av tåget (med fortfarande stelfrusna tår, efter att ha väntat på ett försenat tåg en knapp halvtimme på morgonen). Möten hit, lektioner dit, fångas i flykten i korridorer av lärare och elever, får höra dåliga undanflykter och bortförklaringar om varför det inte går att lämna in/redovisa/orka jobba på lektioner (kanske har hela mänskligheten dåliga tisdagar? Kanske är de lika matta i själen som jag? ) tjugo minuters lunchrast och sen ett till möte sent på eftermiddagen. Slut på mjölken till kaffet också.


Satt kvar i arbetsrummet till 18 bara för att bli av med några av de där irriterande punkterna på listan som verkar vilja följa mig till världens ände. Och sen var tåget hem tjugo minuter sent. Och kiosken kunde inte hantera kontokortsbetalningar.


Hem, steka blodpudding, hämta tvätt i tvättstugan, duscha, lägga sig i sängen och glo. Ett stimulerande liv.


Nu har jag lyssnat på sex-bands-låten typ fem, sex gånger och tyckt synd om mig. Kanske är det dags att släcka. Lägga ner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards