Alla inlägg den 16 december 2009

Av Igeln - 16 december 2009 22:05



  


Idag har jag haft tre lektioner. Treorna fick rita med kladdkritor. Ettorna läste jag sagor för.


En helt vanlig dag på gymnasiet!


Fast kladdkritelektionerna var egentligen rätt svåra övningar i att ge instruktioner och att lyssna, bara listigt kamoflerade. Och sagorna ska så småningom eleverna bearbeta till nästintill oigenkännlighet. Men dock. Det är vad jag sysslat med på mina lektioner idag. Ganska roligt faktiskt. Men man blir hes av att läsa högt.


Annars har jag gått dubbelt med läraren i Textkommunikation A, en kurs jag kommer att ta över i vår, planerat resten av veckans lektioner, hjälpt rektorer att formulera mejl, rensat bort kilovis med onödiga papper i mina lådor, rättat elevuppgifter, pärmat uppgifter, tillverkat prov, kollat igenom mina elevers studieplaner, skickat IG-varningar till klassföreståndare, skickat tusentals mejl, svarat på tusentals mejl, planerat Öppet Hus i januari.


En vanlig dag på gymnasiet!

Av Igeln - 16 december 2009 08:43

Assar har namnsdag idag. Han har fått ett namnsdagskort av Frida. Fantastiskt fint!

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards