Alla inlägg den 9 november 2009

Av Igeln - 9 november 2009 22:52

som Zeppelin sa.


Och det är nog denna dags tema sammanfattat i en versrad.


Av olika anledningar kände jag mig väldigt låg när jag steg upp imorse. Utöver de anledningarna hade jag sovit som prinsessan på ärten, jag vred mig, vaknade, var obekväm och ojade mig natten igenom. När det sen var dags att stiga upp var klockan knappt ens född och det var kolsvart ute. Ensam på tåget, ensam på väg till skolan och fortfarande kolsvart ute.


Upplagt för deppdag strl XL. Måndag, trött, oförberedd och ämlig. Men så tågar elkillarna in i lektionssalen. Och är som ljus. I mörkret dårå. Stökiga ljus, men – ljus. Precis vad jag behövde, en flock bångstyriga personer som skojar, utmanar lagom mycket, trilskas med glimten i ögat och precis känner av när det är dags att vara allvarliga och snälla lamm igen. Två lektioner med dem och en estetlektion som är i princip samma sak minus en del bångstyrighet och trilsk. Det var som om de kände på sig precis vad jag behövde. Fina, fina.


Och som grädde på elevmoset så pratade jag i telefon med en socialsekreterare som avslutade vårt samtal med att säga att hon verkligen ville att jag skulle veta att ett samtal jag hade haft med tjejen vi diskuterade hade betytt jättemycket för henne. Att jag hade ringt upp och pratat snällt och frågat hur det var hade gjort att hela hennes skolsituation kändes mycket hoppfullare. Åhujedamig att man kan betyda så mycket. Jag ville ju bara kolla läget. Men jag är glad att jag fick veta det. Nu orkar jag ringa hundra såna samtal till.


Bra att byta leenden.


I vardagsrummet sitter nördarna och skrickar. Ute härjar ylarkatten. Jag har sms-växlat med pappa kvällen lång. Nu släcker jag och hoppas på en annan slags prinsessömn inatt.


Törnrosa var ett vackert barn, vackert barn, vackert barn...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards