Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Information overload

Av Igeln - 29 oktober 2009 17:34

Nja. Det kan väl knappast den här bloggen beskyllas för, inte på senare tid i alla fall. Men jag har drabbats av det tillståndet, och därför inte orkat med så mycket egen ordbehandling på senare dar. Det var skolforum på måndagen (jag har en tung plastkasse med massa värdelöst gratismaterial och ett superdyrt kortspel som minne därifrån) och tre museum på tisdagen. Etnografiska, Nordiska och Historiska. Mycket information. Mycket bra information, inspirerande som fan.  

På Etnografiska fick vi vandra fritt efter att vi guidats en stund, och jag sprang iväg till utställningen om nordamerikas indianer som jag verkligen vill kolla in. Men tji fick jag. För den bullrigaste besserwissrigaste värsta sortens person i sällskapet blev hungrig och bestämde att vi skulle gå och äta en halvtimme tidigare. Sofia fick ringa till mig och be mig komma, när jag mötte de andra vid ingången applåderade han. Och sen tog han mig om axlarna och sa "lilla gumman, blev du suuur nu?" Nädå. Inte. Samma förtjusande person förklarade sedan för sällskapet att det där med feminism, det är bara galenskap. Kvotera in kvinnor på bekostnad av duktigare män, vad är det för sätt, vavava? Att feminism möjligen kan innebära annat än just att kvotera in värdelösa personer på bekostnad av stackars välutbildade kom icke på fråga. Dessutom, fick vi veta, är vi ju "biologiska varelser". Något som det faktum att kvinnor oftare väljer köksgardiner än män bevisar. Nämligen.

I alla fall. Nu är det lov. Bra som fan. Jag har tänt ljus och dricker te. Middag hos föräldrarna ikväll. Jag tar med skolkatalogen och plågar dem tror jag. Och en sjuk grej: jag saknar elevjävlarna.

 
 
Ingen bild

hjon

29 oktober 2009 22:43

Och han är jag tvungen att ha på mitt lag, fy fan. Skär pungen av honom, stoppa den i hans mun och tejpa för.

 
Ingen bild

Nina

30 oktober 2009 15:08

Sånt överlåter jag gärna till papplediga personer. Har du vägarna förbi?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Igeln - 21 juni 2010 21:25

Sitter pa ett internetcafé i Porto, en mycket lustig stad i Portugal, som for ovrigt ar favvolandet hittills. Vi sokte upp solen efter att nastan ha regnat och blast bort i Frankrike, ett land fyllt av engelsksprakighetsvagrare, ondsinta vakter som s...

Av Igeln - 16 juni 2010 11:23

Jag har ju mer eller mindre (typ ofrivilligt) tagit semester från bloggandet den senaste tiden - för mycket jobb och påföljande trötthet och matthet har gjort att jag inte orkat vara kreativ, inte velat formulera ord till en text. Det har varit för m...

Av Igeln - 7 juni 2010 21:30


      Då var det över alltså. Nu har mina hjärtan tagit studenten. Mina hp-hjärtan och mina el-hjärtan. Och alla andra fina.   Och det är ungefär så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jag är sur och tvär och trött. Och har gråtit fl...

Av Igeln - 31 maj 2010 22:17


Ovan ser du en lärare i betygsättartider. Idag rapporterade jag in dem. Betygshelvetena. Ungefär lika många MVG som IG, men flest G. Förkylningen har kommit som ett brev på posten fullt av mjältbrand. Hinner inte med nåt, inte blogga, inte so...

Av Igeln - 24 maj 2010 23:06

Jag är upptagen. Rättar uppsatser, jagar elever. Räddar de betyg som räddas kan och sitter i möten resten av tiden.   Liv, det är nåt jag tänkte återta efter den 11:e. Nej 7:e. Då ska ettornas och tvåornas betyg vara satta. Treorna nu på måndag. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards