Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Igeln - 3 oktober 2009 19:03

  


  


Vaknade vid 9 av att Snippe skulle åka till Göteborg för att fira en Wikner som fyller 30. Vinkade av honom och somnade inte om. Upptäckte att jag inte var på helt dåligt humör. Bestämde mig för att det var en typisk Vaksala torg-lördag. Kaffe, DN och skinkmackor gjorde mig på ännu bättre humör, såpass att jag dristade mig till rött läppstift som matchade övriga färgkombinationen för dagen.


Fyndade en sjuarmad mässingsljusstake (till religionsskåpet i skolan) på marknaden. Två till mig själv också. Ljusstakar alltså.


Cyklade ner på stan, kände att det var vantväder. Köpte röda vantar. Och en klänning som passade till. Slöstrosade runt. Jag tror det var ungefär tusen år sedan jag hade tid och ro för sånt.


Köpte ett par stövlar för trehundra pix.


Hämtade ut ett paket med dermalogicaprodukter.


Cyklade hem till mamma som bjöd på potatis- och purjosoppa och hembakt bröd. Hon hade också köpt stövlar. Vi jämförde. Hennes var definitivt av bättre kvalitet.


Jag fick ärva två par skor, ett par stövlar och ett par kängaktiga saker, av henne. I princip oanvändna. Så idag har jag kommit över tre par skor. Ett par för trehundra. Och två för nästan fyra. Tusen.


Herregud.


Jag fick en zucchini på 1,8 kilo också. Och en burk med soppa att ta hem. Här ska bakas zucchinikaka.


Medan jag skriver målar jag naglarna. För ikväll ska jag på en nyöppnad restaurang tillsammans med Frida, Berra, Spov och Guffa. Roligt!


Humöret på topp!


Foton på humöret på topp presenteras i början av inlägget, bilder på dagens införskaffanden kommer senare.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards